SV Meerkerk 3 - Leerdam Sport'55 2

Jos Looman (penalty)

Mannen Zaterdag reserve 3, 3e klasse 036

12 december 2009 12:30

Nu de spelerskaarten zijn geschud ziet het ernaar uit dat het 3e wat vastere contouren gaat krijgen. Teleurstellingen aan spelers- en technische zijde lagen ten grondslag aan het gebeuren, maar elk nadeel heb een voordeel volgens El van zijn sokkel gevallen Salvador. Uit noodzaak worden soms mooie dingen geboren en zo ook vandaag. Ernst-Jan van de Padt heeft eindelijk een passende positie, nl. rechtsback. Snel, hard en hij kan niet voetballen, in potentie een verdediger dus. Maar hij speelde wel een puike partij ondanks dat hij voor het eerst op deze positie speelde. Echter de grootste verrassing was Mike van Middelkoop. Al enkele weken traint hij als voorstopper omdat ik denk dat hij daarvoor geknipt is, ook hij is snel en hard, maar ook meedogenloos, kopsterk en hij kan eveneens niet voetballen. Samen met de eerder gememoreerde 2e reserve kapitein en Spidey waren zij de Leerdamse spitsen de baas. Hard maar fair erin kleunen tot frustratie en wanhoop van hun tegenstanders. Zo willen wij dat zien!

Deze wedstrijd stond ook in het teken van de return van Forza's Chosen One, Pluisje. Tot zijn frustatie werden de afgelopen 2 weken de wedstrijden telkenmale afgelast en ontkwam Pluisje niet aan de toorn van de hersteltrainingen op zaterdag. Als beloning voor het afmatten beloofde Pluisje 2 goals aan Meerkerk 3. Dat zijn weddenschappen die ik graag aanga want als ik deze verlies, hebben we in de meeste gevallen toch gewonnen. Ook West speelde weer mee en speelde buiten verwachting een bevredigende partij. Drukte op het werk en pech met zijn nieuwe auto noopten hem tot afzeggen van teveel trainingen naar mijn zin de afgelopen 2 weken. Toch wist hij weer een klein stempeltje te drukken op de wedstrijd door zijn inzicht en lange pass. Maar West's pijpje was wel leeg na 60 minuten en door luchtwegproblemen van Bakkie moest West's beoogde vervanger Lex Vonk op het middenveld spelen. De aanwezigheid alleen al van routiniers Lex Vonk en Willem den Besten is al goed voor deze jonge groep. Voeg daarbij hun voetballende en 3e helft kwaliteiten toe en de ideale mix is daar. De kontrakten liggen al klaar en hoeven enkel ondertekend te worden.

Genoeg veren, de wedstrijd. We startten als volgt: op het goal: Dier; verdediging: Earnal, West, Japie Stam en Spidey; middenveld: Roadrunner 't Lam, Bakkie en Roze Koek Award houder 2009 Hijkie en Pluisje; aanval: Vanessa en Etobert. Wissels: Erik, Verslois en Lex V.

De start was niet heel best, er werd wel gestreden maar de 2e ballen waren grotendeels voor onze opponent. Zoals eerder gememoreerd wonnen we achterin wel de duels waardoor we de eerste 20 minuten zonder kleerscheuren doorkwamen. Ook creerden we enkele kansen. Met name via Remco die in de vrije ruimte moest komen waren wij 2 maal dichtbij een treffer. Etobert en Pluisje misten echter in het zicht van de haven. Hierna brak Meerkerk's beste fase aan en werd met goed combinatievoetbal de Leerdamse defensie uiteengereten. Vanessa werd 1 op 1 met de keeper platgelegd en penalty. Pluisje eiste de bal op en schoot hem feilloos in, 1-0. Hierna kregen wij nog meer kansen op een tweede treffer maar de steekpass was telkens te hard. Rust.

In de 2e helft schoof Leerdam Sport een mannetje door naar het middenveld en ging het conditionele kaarsje bij enkelen langzaam uit. Remco en Bakkie werden hierdoor vervangen door resp. Erik en Lex V. We reageerden niet adequaat op hun doorgeschoven man op het middenveld. Daar hadden wij ook iemand permanent kunnen en moeten doorschuiven. Maar we bleven overeind. Twee slechte momenten brachten Leerdam Sport 2 doelpunten.
Defensieve wanorde na een onderbroken opbouw op onze linkerflank betekende de 1-1. Onnodig maar op dat moment wel een verdiend doelpunt. De 1-2 viel nadat Spidey geblesseerd op de grond lag nadat hij mee was opgekomen en na een voorzet vanaf de linkerflank iets in zijn hamstring hoorde en voelde knappen. In zo'n situatie had Hijkie Spidey's plekkie automatisch moeten overnemen, dit gebeurde niet en ook de as had hierop moeten reageren door te coachen of te handelen of een overtreding te maken. Nu lag de hele linkerkant open en via een snelle counter was de 1-2 een feit. Verslois kwam erin voor de geblesseerde Spidey en gingen we 1 op 1 spelen en weer voetballen. En er waren mooie aanvallen die het zeker verdienden tot goal gepromoveerd te worden. Maar het waren Willum, Bennie en Lex niet gegund. Gelukkig beschikken wij ook nog over Vanessa, onze topscorer. Door middel van goed doorzetten tussen 3 Leerdammers in wist hij de 2-2 en zijn achtste seizoenstreffer in het 3e aan te tekenen. Wat had ik graag gewonnen vandaag, maar eigenlijk overheerst de tevredenheid wat tot uiting kwam in een kleedkamer sessie à la ons zesde met mooie vastgelegde sfeerimpressies die niet allemaal de openbaarheid kunnen verdragen. Als het doorgaat zaterdag Arkel 2 uit. Deze wedstrijd moet worden gewonnen!