Vuren 4 - SV Meerkerk 5

Vuren 4

Mannen Zaterdag reserve 5, 5e klasse 074

12 december 2009 14:30

Dat karakter vaak de doorslag kan betekenen is vanmiddag maar weer eens bewezen. Geblesseerd uitvallen, langs de lijn blijven zitten, je ploeggenoten blijven helpen met de waterzak op kritieke momenten en weer invallen en de wedstrijd uitspelen. Dat tekent de mentaliteit van Meerkerk 5 op dit moment. Welsey, mijn complimenten. Niet alleen Wesley, maar ook de overige spelers, ik heb genoten van jullie inzet. Niet één uitgezonderd, waarbij mijn speciale waardering deze middag gaat naar Michael de Jong. Een bijzonder sterke wedstrijd van zijn kant.

Zoals ik al aangaf, Meerkerk 5 heeft deze middag doorstaan door geweldig hard te werken. Verder geen namen, want iedereen deed zijn stinkende best en dat was beslissend voor de eindstand deze middag, 0-2 in ons voordeel. Wel is mijn conclusie: Meerkerk 5 is een eenheid geworden. Dat doet me veel plezier. Natuurlijk valt er wel eens een kritische noot, maar dat hoort erbij. Dan is het goed om wat routine in de ploeg te hebben die dat op tijd weet te corrigeren.

We begonnen sterk. Vuren kwam niet aan aanvallen toe en werd sterk teruggedrongen. Jesper Veen gaf een diepe bal op Ruud Vroege, die door de verdediger van Vuren niet goed werd weggewerkt. Dat moet je niet doen met Ruud in de buurt en na 7 min. was de stand 0-1. Vuren kon zich niet sterk maken in de eerste helft. Dat deden ze wel in de 2e helft en qua overwicht had Vuren het betere van het spel zonder echte kansen te creëren. En dat bedoel ik dus met inzet en passie. Dat straalde Meerkerk uit, niemand uitgezonderd. De posities werden ondanks de noodzakelijke wisselingen goed ingevuld en eigenlijk werd er niets weggegeven. Door een prima actie van Rico Jacobs, die schrok van het feit dat hij opeens alleen voor de keeper van Vuren stond, in de rebound Ruud Vroege wist te vinden die beheerst de bal in de linkerhoek schoof werd de eindstand 5 min. voor tijd op 0-2 bepaald. Je mag concluderen dat een gelijkspel terecht was geweest, maar dan komt karakter toch weer boven drijven om de winst af te dwingen.

Zaterdag 19 december spelen we de thuiswedstrijd tegen “wederom” Vuren 4, aanvang 14:30 uur.