SV Meerkerk 5 - SC Everstein 5

SC Everstein 5

Mannen Zaterdag reserve 5, 5e klasse 074

23 januari 2010 14:30

Met de uitwedstrijd tegen Everstein 5 nog vers in het geheugen werd de thuiswedstrijd begonnen. Voorvarend en net zoals in Everdingen waren de mogelijkheden om binnen 15 minuten ruim op voorsprong te komen al veelvuldig aanwezig. Dat het uiteindelijk toch anders uitpakte was debet aan een opeenstapeling van slechte passes en verkeerde inschattingen. Toch kwam Meerkerk op voorsprong. Een goed doorgezette actie van Rico Jacobs zorgde ervoor dat Wesley van Hassel in minuut 20 alleen op de keeper door kon gaan. In dat soort situaties belandt de bal meestal in het vijandige doel, zo ook deze keer, 1-0. De droom om van de laatst genoteerde op de ranglijst ver afstand te nemen werd binnen 10 minuten aan flarden geschoten. Elke persoonlijke fout of verkeerde inschatting werd door Everstein direct afgestraft en zorgde voor de 1-3 achterstand in de rust.

Tegen de onderste starten met een aanvallend concept lijkt 100% in orde, zeker als er in de ploeg een overtal aan aanvallers staat. Door in de rust Paul Bassa (eindelijk weer fit genoeg om mee te doen) en Wesley van Hassel uit de ploeg te halen duidde erop dat dit aanvallende concept verlaten werd. Niet helemaal, want André de Groot werd in de spits geposteerd en Alfred ten Caat versterkte het middenveld. Dit resulteerde in een groot overwicht, maar de aansluitingstreffer kwam er niet. De voetbalwetten traden weer in werking. Met een snelle uitval wist Everstein de 1-4 te maken. Het onderuithalen van de doorgebroken André de Groot zorgde ervoor dat Johan Vet uit een, door de goed leidende scheidsrechter Wim Mulckhuijse terecht gegeven penalty, de eindstand van 2-4 wat draaglijker maakte.

Een compliment aan de ploeg voor deze 2e helft, waarin duidelijk werd dat de motivatie nog altijd aanwezig is na de lange winterrustperiode. Deze valse herstart zal daarom alleen nog maar interessant zijn voor de statistieken, al is de tegenstander van volgende week er één waaraan we nog een bijzonder bittere nasmaak hebben overgehouden. Positief puntje hieraan is dat dat de wedstrijd is geweest die het 5e weer op de kaart heeft gezet.

Zaterdag 30 januari spelen we de uitwedstrijd tegen Herovina 3, aanvang 14:30 uur.