SV Meerkerk 3 - SC Everstein 2

Mannen Zaterdag reserve 3, 3e klasse 036

23 januari 2010 12:30

G. van Bezooijen

Eindelijk mochten we de wei weer in na een wedstrijdloze periode van 6 weken. Door de weersomstandigheden was er op korte termijn geen oefenwedstrijd te regelen zodat wij zonder enig wedstrijdritme moesten aantreden tegen de nummer 3 van de ranglijst. De heenwedstrijd ging redelijk kansloos met 4-1 verloren. De ervaringen uit deze wedstrijd namen wij mee in de voorbespreking zodat wij wisten hoe Everstein ten strijde zou trekken. In de aanloop naar deze wedstrijd kregen wij 2 fikse tegenvallers te verwerken. Joop Krouwel heeft een scheur in het vlies van zijn hamstring en moet minimaal 200 dagen verplichte rust houden maar mag wel gericht krachttraining doen. Jos Looman is wederom aan zijn enkel geblesseerd geraakt na een perfect uitgevoerde charge van Bakkie. In de loop van deze week moet blijken hoe ernstig zijn blessure is. Het was dus weer flink puzzelen maar uiteindelijk hadden wij enkele uren voor aanvang de selectie compleet. Doordat de A1 was afgelast konden wij een beroep doen op Mark Stekelenburg en Wilco Bruynes en op mijn gewaardeerde overbuurman Arie van Genderen. De opstelling was als volgt: Björn: Ernst Jan, Dick en Mike: Mark, Hans, Erik, Remco en Arie: Bennie en Sebastian. Wissels: Frank, Ralf en Wilco. Arie kon met zijn kwaliteiten het spel soepeltjes verdelen vanaf het middenveld en Sebas en Bennie maakten het hun tegenstanders vaak erg lastig door fel en goed op de bal te jagen. Zo ook in de 25e minuut toen de rechtsback een wilde pass op zijn collega back op links gaf maar de bal onbedoeld bij Remco in de loop schoof. Die bedacht zich geen moment en roste de bal in een keer binnen, de keeper kansloos latend. Schitterende goal waar wel het nodige geluk bij kwam kijken. Boeie, 1-0!! Hierna bleef het spel evenwichtig op en neer golven waarbij het ons achterin lastig werd gemaakt door hun kleine rappe nummer 9 die in zijn rug gesteund werd door een eveneens rappe halfspeler. Hans en Ernst-Jan kregen geen vat op hen. Met nog 5 minuten te gaan werd het sein gegeven om de resterende tijd de boel op slot te gooien. Dit lukte bijna tot het eerder genoemde speedduo nog maar een keer de turbo inschakelde en Everstein tien seconden voor het rustsignaal de 1-1 kon scoren. Hoogst ongelukkig zo vlak voor rust.
In de 2e helft spraken we af de spitsen veel minder ruimte te geven. Mark Stekelenburg bespeelde Eversteins' aanvoerder meer dan uitstekend en gaf hier een duidelijk signaal mee af voor het komende seizoen als hij senior wordt. Voor het overige gedisciplineerd blijven spelen. Hans werd vervangen door Frankie om meer snelheid op onze rechterflank te krijgen. Echter werd Frank in de rechtsback rol gedrukt omdat zij met 3 spitsen gingen spelen. Het was duidelijk te zien dat Frank ruim 3 maanden niet heeft gespeeld want ook hij kreeg geen vat op zijn tegenstander. Dan is het de kunst om op een gelijkspel te spelen maar het tekort aan trainings- en speelminuten bij sommigen werd zichtbaar. Everstein had hier duidelijk geen last van en ging op jacht naar goals. Toch hadden wij niet al te veel te duchten, want ook de tegenstander had niet de vorm van de dag. De invallers Ralf en Wilco voor resp. Mike en Erik vielen goed in. Wilco is nog lang geen senior qua leeftijd maar ook hij is een aanwinst voor de senioren als hij overkomt. Een moment van gemakzucht werd ons uiteindelijk fataal. De linksback onderschepte een bal en Remco gaf hem teveel ruimte. Frank liet hem daarna ook teveel ruimte waardoor hij mocht opstomen naar de achterlijn en de bal perfect neerlegde voor de inkomende spits. 1-2 tien minuten voor tijd. In het restant wisten wij aanvallend geen vuist meer te maken. Dick viel nog uit met kramp waardoor wij het restant van de wedstrijd met tien man verder moesten en dan wordt het heel moeilijk. De stand bleef ongewijzigd en stonden wij wederom met niks na 90 minuten. Er is gestreden en bij vlagen goed gevoetbald dus ontevreden zijn we niet echt, maar het is overduidelijk dat wij punten moeten halen gezien onze laatste plek met 9 punten uit 12 wedstrijden. En daar zal hard voor getraind moeten worden door een ieder zodat die trainingsarbeid meegenomen kan worden naar de zaterdagmiddag. Wie de schoen past trekke hem aan. Zoniet dan zal het nog wel eens heel, heel moeilijk kunnen gaan worden. Volgende week de zespunter uit bij Tricht om 14.30 uur.

Nog één mededeling van huishoudelijke aard: De spelers van het 3e eftal zullen vanaf nu meetrainen met de B selectie. Dit is besloten na overleg met Gert Jan Potters. Hiervoor zijn uitgenodigd: Ernst-Jan, Dick, Mike v Middelkoop, Hans, Erik, Wilco, Lennart, Jos, Joop (mits fit), Remco en Frank. We trainen dinsdag en donderdag om 19.15 uur. Hierdoor vervalt de trainingsmogelijkheid bij de C-selectie voor de spelers van het 5e elftal op de dinsdag en donderdagavond.