Tricht 3 - SV Meerkerk 3

10. LRC 3             17-14
11. ASV Arkel 2     18-12
12. VV Tricht 3      17-10

Dat was de stand voor aanvang van het degradatieduel van vandaag. Omdat ook LRC 3 - ASV Arkel op het programma stond was winst vandaag heel gewenst. Voorafgaand wederom personele problemen. Jos en Arie afwezig wegens vakantie en Mikey wegens werkzaamheden. Uiteindelijk bleek toekomstig senior Vincent Brouwer bereidt als spits te fungeren. Hij had er in de A2 sinds november jl. 18 ingeschoten. Jacco en Sebas wilden eveneens na hun partij bij Schelluinen (0-10 winst!!) als wissels naar Tricht komen.  John was te geblesseerd om te kunnen vlaggen, maar door bemiddeling van West wisten wij Kees van de Leeden te strikken als grensjager. Grote klasse jongens en bedankt.

Opstelling: Chris: Frank, Dick, Ralf en Ernst-Jan: Hans, Erik en Leon: Remco, Vincent en Lennart. Opdracht: winnen, niets meer niets minder.

En we stonden er ook van meet af aan. Remco werd middels een breedtepass van Leon bereikt op de rand van de zestien, hij bedacht zich geen moment en schoot de bal met buitenkantje rechts in de korte kruising, 0-1. Een droomstart en we bleven doordrukken. Niet veel langer veroverde Lennart de bal na goed druk te hebben gezet op zijn tegenstander, via Vincent ontving Lennart de bal terug in de zestien en schoot deze hard en hoog in de korte kruising, 0-2. Niet veel later werd Remco via een steekpass vrij voor de keeper gezet en stiftte de bal wonderschoon van 20 meter over de vergeefs uitkomende keeper heen het doel in, 0-3. De koek was nog niet op, Frankie werd aangespeeld op het middenveld, draaide open en gaf een perfecte steekpass op Vincent die de keeper omspeelde en de bal uit een moeilijke hoek droog binnenschoot, 0-4. Het leek een mooie zorgeloze voetbalmiddag te worden. Op een halfuur viel Dick uit met hamstringklachten. Frankie werd laatste man en Sebastian nam Frankie's plek op het middenveld in. Met Dick verdween de rust en het voetbal in het spel en speelde het restant van de 1e helft zich vooral op onze helft af, echter zonder directe gevolgen. Rust.

Logischerwijs veel gelach en een uitgelaten stemming in de kleedkamer. Het laatste kwartier voor rust stond in schril contrast tot de eerste 2 kwartieren en baarde ons dermate zorgen dat volle concentratie vlak na rust een vereiste was. Zaak was het eerste kwartier zonder kleerscheuren door te komen. Echter bleef men tijdens de aanwijzingen in de kleedkamer grapjes maken.

De concentratie in de 2e helft was waar wij al bang voor waren ondermaats en onbewust deden we een stapje minder voor elkaar. 1 minuut na rust een hoge bal en ongehinderd 1-4. 2 minuten later een hoge bal en ongehinderd 2-4. 5 minuten later een hoge bal, paniek en een eigen doelpunt 3-4. Langs de kant sta je dan vrij machteloos toe te kijken en het dun liep spreekwoordelijk door mijn broek heen. Het is een kwaliteit om niet trots op te zijn om een opgebouwde voorsprong telkenmale eenvoudig uit handen te geven. Weer 5 minuten later wederom een hoge bal, twijfel en mistasten, de Trichtse spits die de bal voor zijn voeten kreeg maar deze gelukkig tegen de op de doellijn staande Ralf opschoot. Als deze bal erin ging, hadden wij deze pot waarschijnlijk en wederom door grove persoonlijke fouten verloren. Gelukkig ging deze er niet in en wisten we hierna weer de organisatie op poten te zetten en Tricht van ons lijf te houden. Jacco verving hierna Vincent, die met een assist en een doelpunt zijn seniorendebuut van een mooi gouden randje voorzag. Tricht kwam er niet meer door maar door het ene doelpunt verschil bleven de hartslagen langs de kant hoger dan normaal. We kregen weer mogelijkheden maar konden de marge niet vergroten tot 5 minuten voor tijd. Sebastian maakte zich steeds drukker om arbitrale beslissingen en haalde zichzelf daarmee uit het spel. Al zijn frustraties en woede wist hij als een perfecte legering samen te ballen in een ziedend schot vanaf 25 meter die als een streep via de binnenkant van de verre kruising het doel in vloog. 3-5 en de 3 punten waren niet veel later een feit. Het doel van vandaag was bereikt en de stand onderin na deze speelronde is:

7.  VV Ameide 3          18 - 20
8.  Leerdam Sport 2     17 - 17
9.  SV Meerkerk 3        17 - 17
10. LRC 3                   18 - 17
11. ASV Arkel 2           19 - 12
12. VV Tricht 3           18 - 10

Het programma van aankomende zaterdag 3 april: Nummer 4 van de ranglijst Heicop 3 - Leerdam Sport 2, SV Meerkerk 3 - VV Ameide 3, nummer 5 van de ranglijst Vuren 2 - LRC 3.

Ameide uit dit seizoen ging met 6-2 verloren in een wedstrijd waarin wij heel veel kansen verprutsten en wij zoals ook weer vandaag op kinderlijke wijze verdedigden en doelpunten weggaven. De grootste tegenstander van zaterdag aanstaande zijn onze spelers zelf. Zullen zij bestand zijn tegen het fysieke Ameide voor wie de wedstrijden tegen Meerkerk dé wedstrijden van het seizoen zijn? Zonder passie en beleving zijn wij een makkelijk prooi voor onze buren, dat is de zoveelste herhalingsles van dit seizoen. Winst en gunstige uitslagen kunnen ons 2 plekjes doen stijgen.
We weten inmiddels hoe het niet moet en ook hoe we het met dit team wel moeten doen.