SV Meerkerk 2 - Nieuw Lekkerland 2

6 februari 2010 14:30

Bracht, A.

Puntje voor Meerkerk 2

Na wederom een blessure golf bij het eerste elftal was de spoeling weer dunnetjes voor ’t Tweede. Daarbij kwam dat aanvoerder Frank vanwege gymuitvoering in ‘De Linde’ afwezig was en moesten we de al weken in vorm verkerende Peter Sterk afstaan aan het 1e.  Zo kwam ditmaal de druk op de schouders te leggen bij de jonge Rene de Winter om de boel achterin te delegeren. Voorin kreeg Ron weer de kans om te laten zien dat hij een zekere meewaarde voor het team kan zijn en thuis hoort in de basis.

Nieuw-lekkerland 2 was gezien de ranglijst een naaste concurrent. De eerste ontmoeting werd met 3-1 verloren dus eerherstel was een vereiste deze middag.

De eerste helft was rommelig en eigenlijk niet om aan te gluren. Een tegenstander die niet wilde verliezen en Meerkerk die niet bij machte was om ook maar in de beurt bij het vijandelijk doel te komen. Slordig in de passing , te laag baltempo en weinig balvastheid voorin was de oorzaak dat we niet aan voetballen toekwamen en teveel achter de bal aan moesten lopen.

De tweede helft kwam er een heel ander Meerkerk uit de kleedkamer. Er werd weer gevoetbald en dat leverde net na rust gelijk een grote kans op voor Johan. Na een slimme steekbal van Bart omspeelde hij de keeper maar zijn schot werd door twee verdedigers van de doellijn gehaald. We hielden onze tegenstander goed onder druk maar konden nauwelijks echt gevaarlijk worden. De beste kansen waren uiteindelijk nog voor de ingevallen Bennie en de uiterst gedreven Sebastiaan. Laatst genoemde had zich onsterfelijk kunnen maken door in de laatste minuut de bal keihard tegen de touwen te jagen, maar zijn inzet belande naast de verkeerde kant van de paal.

Onze tegenstander kon of wilde niet echt voetballen maar had ook zomaar met die spaarzame uitvallen een keiharde nekslag kunnen uitdelen.

Uiteindelijk geen winnaar en eindigde de wedstrijd in hoe het begon en daar kon een ieder uiteindelijk wel mee leven.

Wekelijks is er bij het 2e elftal wel een gastspeler te bewonderen. Vandaag was het de beurt aan Josje Lomans die na veel blessure leed een niet geheel onverdienstelijke inval beurt mocht maken. Het is mooi om als begeleiding zijnde te zien hoe iedereen zich op zijn eigen manier inzet en begaan is met het 2e elftal om met z’n allen tot een goed resultaat te komen.

Volgende week gaan we oefenen op het kunstgras in de Kinderdijk.

Aanvang wedstrijd 12.30 uur !!

De Trainer