SV Meerkerk JO11-1 - Alblasserdam E1

E-Pupillen (voorjaar), E1, 3e klasse 202

6 maart 2010 9:00

Arie Verhoeven

Vandaag stond de wedstrijd  SV Meerkerk E1 tegen Alblasserdam E1 op het programma en het waren vandaag andermaal  GROTE tegenstanders. De wind deed ook nog eens haar uiterste best om het voetballen onmogelijk te maken en alblasserdam heeft een fysiek sterke ploeg. Het was dus tijd voor onze boys om de mouwen op te stropen en er vol tegenaan te gaan.

De eerste helft begon SVM met de wind recht in het gezicht. Hier hadden de jongens/meisjes nogal moeite mee. Helaas kwamen we al snel achter. Elke bal die naar voren ging kwam al snel terug en Meerkerk liep veel achter uit. Door de uitstekend
spelende Koen Dekker en Daan Verhoeven werdt veel tegen gehouden, ook de elastieken Nick droeg zijn steentje bij met katachtige reddingen. Halverwege de 1ste helft kwam meerkerk langzaam beter in het spel. Het ouderwedste positiespel waar iedereen zo goed in is, werd weer op getrommeld. Dit leide tot een aantal doelpogingen. Helaas werd hier niet uit gescoord en kregen we voor rust uit een indraaiende corner de 2-0 tegen. Met een 2-0 achterstand moest SVM gaan rusten.
Al het publiek wat weer was komen kijken voor de sterren van de E1, ging een bakkie koffie drinken om zich op te warmen voor het spectakel stuk in de 2e helft.

In de rust had schaker Wim Looijen de E1 aanwijzingen gegeven en iedereen kon weer met frisse moed aan de 2e helft beginnen. Nu was het SVM dat met de wind in de rug speelde en druk naar voren kon geven. We startten met de behendige Patricia en de razendsnelle Jarko in de spits en dit leidde gelijk tot grote kansen. Het verwachtte doelpunt bleef helaas nog even uit. De E1 speelde taktisch en technisch hoogstaand voetbal. De opdrachten werden door iedereen uitgevoerd en ook in de duels liet iedereen zijn tandvlees zien. De 2e bal werd gewonnen door het goed spelende middenveld Ruben Versluijs, Boris Tank, Emanuel Mucic en Joelle Ouwerkerk. Het doelpunt waar iedereen zo naar uit keek werd gemaakt door Emanuel. Een afstandschot van hem leidde tot de 1-0. Meerkerk drukte en drukte door en in de latere minuten van de wedstrijd was daar die bevrijdende gelijkmaker van Jarko. Dit was ook gelijk de eindstand. Een fantastisch resultaat voor het publiek, de trainers maar bovenal
voor de spelers. Als iedereen zijn stinkende best blijft doen, dan gaat het helemaal goed komen. Arie Verhoeven bedankt voor het goed fluiten van de wedstrijd. Deze week iedereen weer keihard trainen, dan kunnen we zaterdag knallen tegen Emma!!!