SV Meerkerk 3 - Asperen 2

Asperen 2

Mannen Zaterdag reserve 3, 3e klasse 036

6 maart 2010 12:30

Opnieuw geplaagd door vele blessures en vakanties kon de club vandaag niets anders dan het 4e elftal uitstellen. Hierdoor konden wij wel beroep doen op Karl Versluis, Willem den Besten, Jakob den Besten en Ruud van Kerkwijk. Echter traden wij vandaag aan tegen de koploper op basis van het aantal behaalde punten VV Asperen 2, dat een goed team is én uiteraard fitter dan onze veteranen. Vandaag kwam het dus op de schouders neer van onze spelers die 2 keer per week trainen om in dienst van het elftal te strijden en het snot voor de ogen te lopen. Het minste wat van een speler gevraagd mag worden gezien de positie waarin wij ons bevinden. De wedstrijd begon redelijk en in ieder geval stonden we goed. Karl leidde zijn defensie zoals verwacht, aanvoerder Hans was nadrukkelijk aanwezig zoals de laatste weken. Hij snapt wat er gebracht moet worden. Omdat Jos zich 's ochtends met buikgriep afmeldde moesten we wel starten met Leon. Na 5 maanden zwaar geblesseerd te zijn geweest niet ideaal maar het moest. Dick was ook weer aanwezig en bemande de bank samen met Wilco. Over en weer ontstonden er mogelijkheden. Voor ons was de grootste via Remco die na zijn lichamelijke klachten ook weer voor het eerst aanwezig was en eveneens moest starten. Een afgeslagen voorzet poeierde hij in een keer op het Asperense doel maar de keeper pareerde zijn inzet voortreffelijk. Na 20 minuten letten wij op het middenveld niet goed op lopende spelers maar teveel op de bal, waardoor Lennart een overtreding maakte op de rand van de zestien in een poging de onoplettendheid de herstellen. De linksbuiten schoot de bal laag langs de muur in de korte hoek en door een stuit kon Ruud de bal niet klemvast pakken. Asperen was daarna ook attenter dan de Meerkerkse verdedigers en daarom dus eerder bij de bal waardoor de 0-1 een feit werd. Zo krijgen we ze al het hele seizoen tegen dus dat was niks nieuws. We trachtten de wedstrijd weer op te pakken, maar dan moet je wel met 11 man strijden. Na ongeveer een halfuur wilde Mike een hoge bal door het midden richting de spitsen geven, echter raakte hij de bal totaal verkeerd en leverde de bal pardoes in bij de mid mid van Asperen. Omdat wij in voorwaartse beweging waren lag er veel ruimte en de mid mid speelde de spits in de diepte aan en die plaatste de bal onbereikbaar voor Ruud in de rechterkruising, 0-2. En nog steeds speelden enkelen te lauw terwijl 0-2 een aardig duidelijk signaal is dat we gas moeten geven. Vlak voor rust viel de 0-3 na een voorzet vanaf onze rechterkant die de aanvoerder ongehinderd en vogelvrij in een vol strafschopgebied in kon koppen. Een spiegelbeeld van de 3-3 bij Arkel uit. Nogmaals zulke goals krijgen we het hele seizoen al tegen. En dat zegt meer over de manier waarop wij verdedigen dan over de aanvalskracht van de tegenstander.
Rust. Simpel verhaal in de rust, gas geven en proberen snel een goal te scoren. We probeerden nu wél allemaal te gaan. Waarom niet gelijk vanaf het beginsignaal? Wilco viel voldoende in voor Remco die er conditioneel doorheen zat. Niet onlogisch gezien zijn kwaal. Zoals al gememoreerd speelden we met meer passie en beleving alleen waren wij niet bij machte echt gevaarlijk te worden. Voor de statistieken viel de 0-4 ook nog en dat was tevens de eindstand. Vooraf was een verliespartij ingecalculeerd maar wilden we wel vechtlust zien gepaard met een gezonde dosis passie en beleving. Volgende week LRC uit om 12.30 uur. Hoofdingrediënten: passie, beleving en strijd als uitgangspunt met als toetje drie punten. De chef kok is al begonnen met de voorbereidende werkzaamheden om dit gerecht uiteindelijk gaar te hebben op zaterdag 13 maart 2010 12.30 uur. De spelers die zullen meedoen dienen om 10.45 uur aanwezig te zijn voor het maken van foto's voor de website. Veteranen bedankt voor jullie inzet, ik blijf hopen dat wij daar wat mee gaan doen. En Jakob, we hebben langs de lijn van je genoten.