SV Meerkerk 3 - Ameide 3

... (penalty)

Mannen Zaterdag reserve 3, 3e klasse 036

3 april 2010 12:30

Vandaag stond de Zederik derby op het programma, de wedstrijd die je niet wilt verliezen en in ons geval wilden wij deze ook graag winnen om goede zaken te doen in de race om lijfsbehoud voor de reserve 3e klasse. Mike en Dick waren afwezig door resp. vakantie en een blessure. Hiervoor waren mini Ed oftwel Rick van Iperen en good old Karltie Versluis geronseld. Jacco haakte op vrijdag nog af met een vervelende ribblessure, maar omdat hij onvervangbaar is besloten we voor hem geen vervanger op te roepen.
Opstelling: Chris, Frank, Karl, Rick, Ernst-Jan, Hans, Erik, Leon, Remco, Jos(c) en Sebas. Wissels Ralf en Lennart.
We starten goed en voetbalden in de beginfase op Ameide's speelhelft. We wonnen de duels, de strijd op het middenveld en dus ook de 2e ballen en dan is de kans groot dat je dit overwicht gaat omzetten in doelpunten. Zo geschiedde, Jos stuurde Remco weg in de diepte en via de binnenkant van de paal wist Remco zijn wekelijkse doelpunt te scoren, 1-0 en terecht. Ameide zette aan maar we gaven geen krimp en wederom geen enkele kans weg. Eenmaal was er gevaar maar Termei's nummer 11 stond buitenspel. Rick's seniorendebuut verliep prima en met wat meer rust in zijn verdedigende spel is hij nog meer een aanwinst in de toekomst voor Meerkerk's seniorenkorps. Snel, hard en meedogenloos wist hij het gevaar van Termei's sluwe nummer 11 te neutraliseren. De enkele keer dat Rick werd uitgespeeld stond Karl er om de oneffenheid weg te poetsen. Ook aanvallend blies mini Ed een aardige partij mee en uit een corner kopte hij de bal keihard op de kruising en over. Dit was tevens het laatste gevaar van de geelzwarte brigade. Termei begon het middenveld in handen te krijgen en de 2e ballen werden ook meer door hen gewonnen. Het tij keerde dus maar de rust werd met een minimale voorsprong bereikt.

Stilte in de kleedkamer bij het betreden ervan door de Lijder. Een teken dat de concentratie aanwezig was om de 2e helft ontraditiegetrouw goed te beginnen. De aanwijzingen voor het binnenslepen van de drie punten werden opgenomen en de 2e helft startte waar hij geeindigd was. Termei had een licht overwicht en werd feller in de duels die zij meer en meer wonnen. Meerkerk toonde hiervoor te veel ontzag en zonder kansen weg te geven hing er een tegendoelpunt in de lucht. Uiteindelijk kwam die er dan ook d.m.v. van een penalty veroorzaakt door mini Ed. Voorafgaand werd weifelend opgetreden bij een hoge bal die werkelijk zo lang in de lucht hing dat ik rustig mijn bakkie koffie kon halen, afrekenen en opdrinken. Enfin, de penalty was terecht al waren daar de meningen over verdeeld. Chris was kansloos op de harde inzet, 1-1.

Het spel werd er van beide kanten niet beter op en verzandde zoals zoveel derby's in een fysieke strijd waarin wij niet ten onder gingen. Beide teams grossierden veelvuldig in balverlies. Een rode kaart voor Termei bracht ons ook geen direct voordeel omdat wij geen voetbal meer brachten. Jos is iemand die dat wel in zich heeft maar hij viel evenals Sebas wederom tegen. Sebas had een goed excuus omdat hij een Apple op zijn oog had gehad. Leon viel ook nog uit met een ogenschijnlijke hamstringblessure en werd vervangen door Lennart. Ralf was even daarvoor al ingevallen voor Erik. Er gebeurde niets noemenswaardig meer in deze versie van de Zederikderby en achteraf kunnen we wel leven met een puntendeling al hadden wij deze pot het liefst goed afgesloten met 3 punten. Het zij zo. Maandag a.s. wacht ons de 2e paasdagpot uit bij Heicop.

De organisatie staat, we hebben wederom niets weggegeven maar de 3 punten ontbraken vandaag. Met meer voetbal in het team wordt het eenvoudiger om potjes winnend af te sluiten. Rest ons niets anders dan samen keihard te knokken voor de punten. We mogen er fier op zijn dat dit na de winterstop onze grootste kwaliteit is.