ASV Arkel 4 - SV Meerkerk 5

Mannen Zaterdag reserve 5, 5e klasse 074

30 maart 2010 19:30

Henk Vingerhoets

Het risico van een doordeweekse speelronde is de zomeravond gedachte. Nu waren de weersomstandigheden niet dusdanig dat je dit gevoel ook daadwerkelijk kreeg, maar de eerste 15 min. liepen de spelers wel met de zomer in hun bol. Niet bij de les dus. Veel balverlies en onzuivere passing. Arkel profiteerde hiervan en uit een lage voorzet, die veel meerkerkse voeten voorbijging, werd van dichtbij de 1-0 ingetikt. Dat was het moment dat er een tandje bij werd gedaan en dat resulteerde in de 20e minuut in de gelijkmaker. Ron Krul schoot de bal via een halve omhaal op een onmogelijke manier op goal. De keeper van Arkel wist niet goed hoe hij de bal moest behandelen en duwde deze nog verder in het doel, 1-1. Een kwartier later ontsnapte Ron Krul aan de buitenspelval (de goed leidende scheidsrechter Henk Vingerhoets negeerde terecht het vlagsignaal van de Arkelse lijnrechter) en ging alleen op de keeper af. Een eitje, een soepele passeerbeweging was genoeg voor de 1-2. De ruststand had makkelijk 1-3 of 1-4 kunnen zijn, maar de meest simpele kansen werden om zeep geholpen.

Na rust werd na 10 min. eindelijk de bevrijdende 1-3 gemaakt door Alfred ten Caat, uit een voorzet van Jerome van Wijk. Nog even spannend werd het toen Arkel in de 60e min. de bal hoog in de touwen schoot met een ouderwetse punter, 2-3. Een mooie lob van Jerome van Wijk zorgde uiteindelijk voor de 2-4, een kwartier voor tijd. Al met al een terechte overwinning. Behaald middels een geweldige inzet en wedstrijdmentaliteit, m.u.v. de eerste 15 minuten dus.

Goed om te zien dat sommige spelers hun oude niveau weer behalen, waardoor er weer echt gevoetbald wordt. Daarnaast een bijzonder bedankje in de richting van de prima keepende A-junior Mathijs v.d. Dries (een goed coachende keeper), Ron Krul (altijd goed voor een doelpunt), Mark Vermeer en Jerome van Wijk van het 6e elftal en Lennart Hijkoop, die toch min of meer tot de vaste kern behoort.

A.s. maandag 5 april (2e paasdag) de inhaalwedstrijd tegen WNC 3 thuis. Aanvang 14:30 uur.