SV Meerkerk 5 - ASV Arkel 4

Mannen Zaterdag reserve 5, 5e klasse 074

10 april 2010 12:30

Dick Kooijman

De gehele competitie vanaf de start met Meerkerk 5 tot afgelopen zaterdag, ja zelfs tijdens de winterperiode, is het op papier krijgen van spelers geen enkel probleem gebleken. Ook tot afgelopen donderdagmiddag niet, omdat het elftal inc. de reserves vanuit de A2 al vast stond. Dat daar door enkele kleine misverstanden op donderdagavond en mede door de van aanvangstijd gewijzigde wedstrijd een hele nare smaak in mijn mond is ontstaan, doet wederom niets af aan het feit dat er “gewoon” gestart werd met 11 man. Zij het met 15 min. vertraging omdat op het feitelijke aanvangstijdstip er nog 2 spelers te kort waren.

Ik zal deze keer niet uitwijden over alle problemen die zich hebben voorgedaan, maar bedank gewoon de kanjers die er waren. Dat zijn de eigen spelers van Meerkerk 5, Lennart Hijkoop, Erik Rietveld, John Rietveld en de A2-spelers Richard Monfrooij en Thomas Brouwer. Een speciaal bedankje is toch wel op zijn plaats voor onze geblesseerde spelers Hans van Leer (die een tijdelijk tekort opvulde) en keeper Gerben de Jongh die desondanks toch liep te vlaggen. Zelfs Jesper Veen zat in de dug-out, al was het jammer genoeg niet als mogelijke speler. Dat komt volgend seizoen hopelijk weer.

Over de wedstrijd wil ik deze keer kort zijn, vandaar dit lange intro. Arkel 4 speelde een klasse beter dan in de thuiswedstrijd anderhalve week geleden. Meerkerk 5 was mede door de slechte voorbereiding wat rommelig in het spel. Wel waren er kansen over en weer voor beide ploegen, maar wat gezegd moet worden mag worden gezegd: keeper Berrie Versluis hield ons wederom in de race. Dat de eindstand van 1-1 tot stand kwam door hele slechte momenten van de scheidsrechter van deze middag was uiteindelijk wat deze wedstrijd verdiende. Niet die slechte momenten, maar wel de puntverdeling. Met een strak schot in de linkerhoek had John Rietveld ons net voor rust op een voorsprong gezet. Die voorsprong had al in de 10e min. een feit kunnen zijn als de keeper van Arkel niet een terecht gegeven penalty uit de hoek ranselde. Arkel maakte in de 60e gelijk en had dat gezien het spelbeeld in de 2e helft ook verdiend.

We kijken uit naar de 2 laatste wedstrijden van dit seizoen, waarvan de laatste tegen TEC op 24 april wat ons betreft mag eindigen in een mooie seizoensafsluiting.

A.s. zaterdag 17 april de wedstrijd tegen Heukelum 3 uit. Aanvang 14:30 uur.