Sparta'30 1 - SV Meerkerk 1

Mannen KNVB beker Amateur poule Groep 1 33

21 augustus 2010 14:30

Herk, D.G. van

Meerkerk vergeet karwei te klaren

De bekerwedstrijd tegen Sparta ’30 in Andel eindigde als we naar de uitslag kijken teleurstellend. Met een 2-1 nederlaag trok Meerkerk vanmiddag aan het kortste eind. Toch dient een nuance te worden aangebracht. Het vertoonde veldspel was vooral in de tweede helft bijzonder hoopgevend.

Meerkerk startte voortvarend. Door gelijk druk te zetten op de tegenstander ontstonden enkele mogelijkheden. Mooie combinaties waren te bewonderen, maar steeds ging het in de afwerking mis. Schoten voorlangs en dito reddingen van de keeper van Sparta ’30 zorgden ervoor dat de nul op het scorebord bleef staan. Sparta ’30 putte hieruit moed en profiteerde van wat slordigheidjes in de achterhoede. In de 25e minuut waren er drie reddingen nodig van keeper Wilco den Tuinder, die hiermee de ploeg uit Andel van scoren afhield. Na opnieuw een misser in de verdediging moest ook Wilco het antwoord schuldig blijven. Sparta ’30 profiteerde dit keer wel en kwam op een 1-0 voorsprong. Een opsteker voor Meerkerk was de 1-1 kort voor rust. Uit een corner kopte Almer Kon de bal achter de doelman.

De tweede helft was Meerkerk heer en meester. Het wachten was op een doelpunt. Dat kwam, maar niet van Meerkerk. Een op het oog houdbaar schot van een Sparta ’30 speler verdween tot grote verbazing van vriend en vijand in het Meerkerk doel. Daarvoor had Meerkerk al op voorsprong moeten en horen staan. Eerst was er een strafschop. Deze werd door de Sparta ’30 doelman gepareerd. Ook in de rebound stond de keeper zijn mannetje. Bij een voorzet van Gijsbert Bruynes verkeek de keeper zich. Met de rug bijna tegen het net stond hij ruim achter de doellijn. De bal was een meter over de lijn en de teleurstelling was van het gezicht van de keeper af te lezen. Tot zijn grote verbazing en geluk betekende het geen doelpunt. Noch de grensrechter noch de scheidsrechter constateerde dat de bal een halve meter achter de doellijn stuitte en daarna in de handen van de keeper belandde. In het verder verloop van de wedstrijd slaagde Meerkerk er niet in om te scoren al kwamen er nog mogelijkheden te over. De keeper van Sparta ’30 was steeds op zijn post. Ondanks een numerieke meerderheid. Sparta ’30 stond bijna de gehele tweede helft met tien man, slaagde de ploeg uit Andel erin om onder de grote druk stand te houden. Dat mag ook zeker een verdienste worden genoemd van de ploeg uit Andel.

Dinsdag staat de tweede wedstrijd voor de beker op het programma. Op ’t Hoog komt Groot-Ammers op bezoek. Zij speelden hun eerste wedstrijd gelijk met 2-2 tegen TEC uit Tiel. De wedstrijd begint om 18:45 uur.

AdG