TEC 1 (zon) - SV Meerkerk 1

Mannen KNVB beker Amateur poule Groep 1 33

28 augustus 2010 17:00

Manuhutu, J.E.

Meerkerk kan zich gaan richten op competitie

De bekerronde zit er op voor dit seizoen. Meerkerk slaagde er niet in om zich te plaatsen voor de volgende ronde. Daarvoor was vanmiddag winst nodig geweest op zondag derde klasser TEC uit Tiel. Dit lukte niet, maar dat was geen schande.

Meerkerk kwam het eerste kwartier goed door tegen de mannen uit Tiel. Met een stevige noordwesten wind was het wel moeilijk omschakelen en de druk op de Meerkerk-defensie was enorm groot. TEC bracht een beweeglijke en goed combinerende ploeg in het veld. Zonder andere spelers tekort te doen van TEC speelde Patrick Ax toch wel de hoofdrol. Deze gelouterde ex prof , speelde onder meer voor NEC (vier seizoenen) De Graafschap en Go Ahead Eagles. Afgelopen seizoen speelde hij voor Dijkse Boys nu uitkomend in de Topklasse. De Meerkerkse verdediging had de handen vol aan hem. Kort voor rust maakt Patrick Ax het verschil. Eerst een goede voorbereidende actie die door een medespeler keurig werd afgerond en vervolgens een venijnige uithaal, welke de 2-0 betekende. Het betekende de rust- stand en tevens de eindstand.

In de tweede helft viel er niet veel meer te genieten. TEC speelde de bal goed rond en Meerkerk vond het welletjes. TEC mocht het nog proberen vanaf de strafschopstip, maar Klaas Jan van Zessen stopte de penalty, zodat het bij 2-0 bleef. Zo was er nog iets van gerechtigheid, omdat een vlagsignaal kort voor de actie waaruit de strafschop kwam van assistent scheidsrechter Ed Berendsen wegens buitenspel werd genegeerd. Langs deze weg bedankt Ed dat je deze middag bereid was om deze taak op je te nemen. Aan iedereen die belangstelling heeft voor de nog steeds vacante functie van grensrechter bij ons eerste team. Neem dan contact op met Gert Heijsteeg of één van de andere leden van de Technische Commissie. Het team verdient een vaste grensrechter en misschien bent u de persoon om deze belangrijke functie binnen onze vereniging te gaan vervullen.

Meerkerk kan zijn pijlen gaan richten op de competitie. In ieder geval zal dat nog even moeten zonder Guus Vreeswijk, die deze week aan zijn enkel werd geopereerd. Vanaf deze kant wensen wij hem een spoedig herstel toe. Dat geldt natuurlijk ook voor Sjoerd en Ruud Vink. Sjoerd werkt hard aan zijn herstel, al zal er nog wel even over heen gaan voor hij weer volledig inzetbaar zal zijn. Ruud raakte deze week geblesseerd en de grote vraag is of Ruud voor de start van de competitie weer speelfit zal zijn. We wachten het maar even af.

AdG