ASV Arkel 5 - SV Meerkerk 5

Johan Veth (vrije trap)

Mannen beker reserve poule Groep 6 28

28 augustus 2010 14:30

Een goed begin is het halve werk.  Na weken van training was het afgelopen zaterdag zover, de eerste wedstrijd van dit seizoen voor Meerkerk 5.  Tegenstander was Arkel 5.

Maar de liefde van voetballers gaat door de maag. Vandaar dat versbakken leiders Bassie en Niels voor de wedstrijd lekkere Natte Keek met koffie hadden geregeld. Onder het nieuwlandse genot werd iedereen welkom gegeten en werden de plannen voor dit seizoen uit de doeken gedaan. Een paar wijze woorden en een striptease later was het tijd om te gaan voetballen...

We begonnen ietwat onrustig aan de wedstrijd, maar na een minuut of 10 begon het goed te lopen. Er zat rust in het spel en het duurde niet lang voordat de eerste kansen zich aandiende. Na ongeveer een kwartier was het raak. Wie anders dan de topscorer van vorig jaar om de score te openen. Na ouderwets klunen peerde Alfred de bal onberispelijk achter de netten. De kansen bleven daarna komen en nog geen 10 minuten later was het weer raak. Een goede actie van William leek van dichtbij ingetikt te worden door Alfred, maar de bal was al achter de lijn.  Het volgende doelpunt was een vrije trap van laatste man Johan.  Wat leek op een ingedraaide voorzet bleek een uitgekeken schot op doel... Daarmee was de 1e helft ten einde.

De tweede helft begonnen we een stuk onrustiger en het duurde dan ook even voordat het goede spel van de 1e helft weer werd herhaald.

(wordt vervolgd)