Unitas A1 - SV Meerkerk JO19-1

A-Junioren, A1, 1e klasse B

11 september 2010 14:30

Ippel, W.

Vandaag mochten we proberen tegen Unitas een goed resultaat neer te zetten. Ondanks of dankzij het mooie weer  in het besloten sportpark in Gorinchem ging Unitas er met de winst van door. Uitslag Unitas A1 – Meerkerk A1: 6 -2 .

Na de eerste wedstrijd verloren te hebben tegen Rijsoord, begon Meerkerk sterk aan de wedstrijd. Er werd met veel druk naar voren gespeeld en dat leverde in de 10e minuut bijna een doelpunt op. Het schot van Dennis raakte net de buitenkant van de paal.  Unitas speelde voornamelijk de lange ballen, waarbij ze meerdere keren werden afgefloten voor buitenspel. Na 15 minuten ontsnapte er toch een aanvaller van Unitas aan de buitenspelval . De keeper kon de speler nog naar de zijkant dwingen maar de voorzet werd rustig ingetikt. Ondanks het goede spel toch met  1 – 0 achter. Meerkerk bleef echter kansen krijgen maar het geluk ontbrak bij een kans van Benjamin. Een steekballetje van Unitas  bracht een speler van Unitas alleen voor de keeper en kon met een geplaatst schot scoren. De grensrechter en nog vele anderen waren overtuigd van buitenspel maar de scheidsrechter besliste anders. (0-2). Helaas tegen de verhouding in. Niemand liet echter zijn hoofd hangen uiteindelijk werd dit beloond doordat Benjamin uit een corner prachtig inkopte. Met een stand van 1 - 2 gingen we de kleedkamer in en kwamen er met vertrouwen weer uit.

Het goede voetbal van voor de rust werd weer opgepakt en resulteerde in een kleine kans, maar door balverlies werden de spitsen van Unitas weer snel bereikt en werd de verdediging uitgespeeld waardoor zij hun 3e doelpunt scoorden.  Naar mate de 2e helft vorderde, begonnen de naweeën van  het Meerkerks virus (de helft liep nog te hoesten en te proesten) zichtbaar te worden. Je kon zien dat de conditie was aangetast, waardoor we niet genoeg druk meer konden zetten.  Een wisseling vanwege een blessure van René bracht een korte opleving te weeg, waarbij een goede voorzet van Coen prachtig werd ingekopt door Matthias: 2 -3.  Zou het toch nog mogelijk zijn? Met het inbrengen van verse krachten (Jaimy, Yannick en Jesse) werd geprobeerd om de aansluiting te vinden, maar de fut was er uit en Unitas kon met lange ballen en snelle spelers uitlopen naar een overwinning van 2 -6. Meerkerk kon het 75 minuten volhouden maar moest toen toch de meerdere erkennen. Dit was teleurstellend maar ook al laat de uitslag dat niet zien:  er zat goed voetbal in!