Leerdam Sport'55 2 - SV Meerkerk 3

Mannen Zaterdag reserve, 3, 3e klasse 036

11 september 2010 14:30

Ley, A. van der

Met een 14-koppige selectie zette Meerkerk 3 koers richting Leerdam voor de seizoensouverture tegen Leerdam Sport 2. Een luxe weliswaar, maar een keeper ontbrak. Gelukkig stelde Robert zich beschikbaar om deze vacature te vervullen, wat getuigt van klasse. De opstelling was als volgt: Robert; Frank, Lex, Rick, Ruud; Maritio, Mark, Dick, Richard; Jerome, Leon. Wisselspelers waren Ernst-Jan, Sipan en Vincent.

In de eerste helft werd al snel pijnlijk zichtbaar dat er sprake is van een behoorlijke trainingsachterstand. Eigenlijk is de gehele eerste helft sprake geweest van eenrichtingsverkeer. Duels werden verloren, simpele passes mislukten en ook conditioneel verloor Meerkerk de slag van de Leerdammers, waardoor van organisatie totaal geen sprake was. Zij beschikten over behendige voetballers, die wel raad wisten met de geboden ruimte. Het was daarom wachten op doelpunten. Het duurde even voordat Leerdam Sport de 1-0 kon aantekenen, maar vervolgens was het binnen kort tijdbestek 3-0 wat tevens de ruststand was. Behoudens een uitval over rechts van Dick, die de geheel vrijstaande Jerome net niet kon bereiken waren er van Meerkerkse zijde geen wapenfeiten te noteren.

In de rust werd duidelijk gemaakt dat er uit een ander vaatje zou moeten worden getapt om een afstraffing te voorkomen. Ernst-Jan en Vincent namen de plaatsen in van Ruud en Dick. Doel: de zwakke eerste helft recht zetten en hopen op een vroeg doelpunt om eventueel toch nog punten mee naar ’t Hoog te nemen. Meerkerk begon vervolgens aardig aan het tweede bedrijf. Er werd direct meer druk gezet en er was meer beweging te zien. Er werd al snel een grote kans gecreëerd door Richard, die vanaf rechts een goede actie in huis had en een prima voorzet gaf op Jerome. Deze kopte echter op de lat. De wedstrijd golfde vervolgens heen en weer en er was meer sprake van een gelijke strijd. Sipan viel vervolgens in voor Jerome. Lex probeerde met enkele schoten nog een treffer te forceren, maar het geluk ontbrak. Leerdam Sport kreeg ook nog enkele goede kansen, maar Robert wist zijn doel in de tweede helft schoon te houden en keepte zeer verdienstelijk. De eindstand was zodoende 3-0.

Komende zaterdag nieuwe kansen tegen VVAC 4. Meerkerk heeft wat recht te zetten, dus zaterdag moeten de eerste punten worden binnengehaald. Om 14.30 op sportpark ’t Hoog.