SV Meerkerk 3 - VVAC 4

Mannen Zaterdag reserve, 3, 3e klasse 036

18 september 2010 14:30

Achilleos, T.A.

Vandaag stond de eerste thuiswedstrijd van het seizoen 2010-2011 op het programma. Tegenstander was VVAC 4 dat bestaat uit een groot aantal oud eerste-elftalspelers. Volop ervaring dus, terwijl de leiders Kees en Dick de beschikking hadden over veel eerstejaars senioren. Een interessante ontmoeting dus, te meer omdat doelman Björn een verleden heeft op sportpark De Put. Meerkerk startte in de volgende opstelling: Björn; Mark, Frank, Rick, Ruud; Richard, Maritio, Sebastian, Leon; Sipan, Vincent. Jerome en Thomas namen op de bank plaats.

Onder een heerlijk zomerzonnetje werd om 14.30 afgetrapt voor de eerste helft. Meerkerk startte goed en was gretig. Al snel werden 2 goede kansen gecreëerd. Vincent speelde zichzelf knap vrij, maar zijn schot miste doel. Een poging van Sipan vloog rakelings voorlangs. Zonde dat de gewenste 1-0 niet op het scorebord kon worden gebracht. Meerkerk zakte vervolgens wat weg en VVAC nam het heft in handen. De ruimtes werden te groot en VVAC wist enkele goede mogelijkheden te creëren. Björn bracht echter knap redding. Na een klein half uur spelen was het echter toch raak. Eén van de spitsen van VVAC kreeg op de rand van de 16 te veel ruimte en rondde onberispelijk af in de bovenhoek. Een tegenvaller, wederom doet Meerkerk zichzelf tekort door doelpunten te makkelijk weg te geven en zelf de kansen niet te benutten. Niet lang daarna kon Sebastian niet meer verder na een val op zijn knie. Thomas kwam binnen de lijnen als rechtsback en Mark schoof door naar het middenveld. Nog voor rust werd het 0-2. Balverlies op het middenveld leidde een snelle counter over de rechterkant van VVAC in en de spits werd een niet te missen kans geboden.

In de tweede helft snel de aansluitingstreffer maken om er weer een wedstrijd van te maken was de doodeenvoudige opdracht voor Meerkerk. Jerome werd gebracht voor Maritio en hij liet zich direct zien met een paar prima acties over de linkerkant. Weer kwamen er een paar goede doelkansen, maar de overtuiging en het geluk ontbraken wederom. Meerkerk bleef goed voetballen al was de laatste pass vaak niet zorgvuldig en zodoende zelden 100% kansen. Thomas werd naar voren gedirigeerd om als rechtsbuiten naast broer Vincent en Jerome te fungeren om toch de 1-2 forceren. Die zou in het vervolg niet meer vallen, VVAC wist zelfs nog 2 maal te profiteren van de 1-op-1 verdediging van Meerkerk. Eindstand: 0-4. Geflatteerd, maar wel een terechte overwinning van het simpelweg meer ervaren VVAC.

Volgende week wacht de derby tegen de ‘knaken’ in Ameide. Een mooie gelegenheid om de eerste punten mee te nemen, al zal daarvoor wel 110% inzet moeten worden gebracht.