SV Meerkerk 4 - Papendrecht 4

25 september 2010 14:30

T van Geijtenbeek

Meekerks kwartiertje.

Een ieder die voor de sv Meerkerk speelt weet het al jaren, ook wij hebben last van een ''kwartiertje''. In Den Haag is dat meestal een teken om aan te vallen en proberen de tegenstander op de knieen te krijgen. In Meerkerk is dat anders, meestal begint dit kwartiertje net na rust en in deze 15 minuten gaat meestal veel mis. Ondanks dat we het zaterdag jl. het niet van te voor over gehad hebben besloten wij unaniem maar eens met een Meerkerks kwartiertje te beginnen. Treurnis alom, binnen 10 minuten 2 goals tegen en als Papendrecht op dat moment nog even wat gas bij had gegeven waren het er waarschijnlijk meer geweest.

Gelukkig herpakten we ons redelijk snel en wist Arno een voorzet van Eddy op zeer mooie wijze binnen te glijden. 1-3 kwam echter snel daarna door een momentje van onachtzaamheid achterin. Voor de rust was het Ruud die de score op 2-3 bracht door de keeper te omspelen. De protesten van Papendrecht richting de scheids waren vergeefs. Ruud zou volgens de grensrechter buitenspel hebben gestaan, deze man stak wel vaker de vlag zomaar omhoog dus zijn signaal werd terrecht door de scheids weggewuifd.

De 2e helft is Meerkerk veel sterker, er wordt veel op de helft van de tegenstander gebivakkeerd en er volgen enkele ( grote) kansen. Papendrecht komt er een enkele keer gevaarlijk uit met een counter maar Ruud wordt niet in verlegenheid gebracht. We moeten echter lang wachten op de gelijkmaker. Die komt uit een doodspelmoment, Erik geeft uit een vrije trap de bal voor en Arno oort de bal binnen. Wellicht moeten we meer keuzes toevoegen hoe er doelpunten gemaakt worden, ik heb kopbal in moeten vullen, maar vindt dat er wel een paar bij kunnen aangezien er zeker in de lagere eftallen wel vaker op controversieele wijze gescoord wordt. 3-3 het had ook meer kunnen zijn als huurling Jacco de bal in het doel had geschoten en niet in het vangnet. Het gelijkspel is terrecht zeker als je het begin van de wedstrijd bekijkt. Volgende week sliedrecht 7