Wieldrecht A1 - SV Meerkerk JO19-1

25 september 2010 12:00

Kazemi, K.

Een krappe, maar knappe zege van de Meerkerk A1

Na een voorbespreking van Gert Jan in Meerkerk en een tijdelijke coach in de persoon van Dick Kooiman gingen we op weg naar Wieldrecht om daar vol vertrouwen een goed resultaat neer te zetten. Na  de eerste nederlaag en het niet komen opdagen van ASWH werd het tijd om te laten zien wat we in huis hadden.   Het sportpark zag er wat herfstachtig uit, maar het veld was ondanks de regen goed bespeelbaar. Vanwege de blessure van René en de nog niet 100% fitte Yannick stond Jesse Peek (B1) in de basis.

Na een uitgebreide voorbespreking van de scheidsrechter kon er 7 minuten te laat worden afgetrapt.  Vanaf het eerste moment werd er druk gezet op de tegenstander, maar die liet zich niet gelijk imponeren en werden we toch een beetje achteruit gedrukt.   Gelukkig werden we snel  wakker en konden wij beginnen met een aanval , die bij Jim begon. Een prachtige pass (5e minuut) over de verdediging heen richting Coen die met een handige beweging strak voorzette en die bij de 2e paal door Dennis kon worden ingeschoten: 0 -1. Wat een verrassing om zo vroeg op voorsprong te komen. Dit gaf het team moed en de voorsprong werd met verve verdedigd. In de 12e minuut echter ging dit ten koste van een hoekschop die goed werd ingedraaid en voor de keeper leek te zijn. Een misverstand tussen de verdediging en de keeper zorgde er echter voor dat de bal via een eigen speler/keeper in het doel belandde: 1 – 1.

Dan maar een schepje er boven op. Over en weer werd er bij tijd en wijle stevig ingegrepen, maar de  de scheidsrechter wilde blijkbaar zijn kaarten in zijn zak houden, want niemand werd er op de bon geslingerd terwijl daar wel aanleiding voor was. Het spel bood beide teams enkele kansen: goede voorzet van Youri door de keeper gepakt en een mooie kans voor Mathias die vergat op doel te schieten. In de 30e beging Tim een forse overtreding die in onze ogen donker geel was, maar licht geel volstond bij de scheidsrechter.  Nog steeds vol goede moed werd er verder gespeeld en de verwachting was dat we met een gelijke stand de rust in zouden gaan. Echter in de 46e minuut kwamen we toch op achterstand doordat een steekbal door de verdediging van Meerkerk niet goed werd onderschept en de keeper nog wel voor de bal dook maar deze klutste terug en kwam voor de voeten van een speler van Wieldrecht die hem simpel kon intikken: 2 - 1.  Rust.

Na een peptalk van Dick werd er voor de 2e helft afgetrapt met Floren als wissel voor Dennis. Zoals de 1e helft was geëindigd zo begon ook de 2e helft : veel strijd en zoeken naar de aansluiting. In de 50e minuut kon de keeper door goed doorzetten van Jesse en Benjamin de bal niet goed klemvast krijgen en kon Mathias de bal inschieten.  Het publiek stond op de banken te springen maar de scheidsrechter keurde het doelpunt af na vlaggen van de grensrechter die vond dat de keeper de bal wel klemvast had. Een hele merkwaardige beslissing, zoals daarna nog meerdere keren gebeurde.  Onterecht natuurlijk maar het gaf Meerkerk nog meer energie, hoewel dit niet tot doelpunten leidde maar wel tot gele kaarten voor Youri en ook voor de 2 spelers van Wieldrecht.  In het laatste kwartier werd Benjamin gewisseld voor Yannick en ging Tim meer naar voren en Jesse in de spits om te storen en te scoren. Deze wijziging leverde meer kansjes op en in de 84e minuut werd Jesse mooi aangespeeld door Floren die net de keeper wist de omspelen en uit een moeilijke hoek scoorde. Het stadion ontplofte bijna; een terechte en verdiende 2 – 2. Kort daarna werd een speler van Wieldrecht (2 x geel) van het veld gestuurd. Wieldrecht raakte kluts kwijt en door een goede tackle van Jesse kwam de bal bij Tim die met een mooi schot het 3e doelpunt er in knalde.  De resterende minuten waren verder niet meer van belang. Eindresultaat: 2 - 3 gewonnen en opvallend genoeg 2 keer gescoord na de 70e minuut. De andere wedstrijden lieten we het na de 70e minuut liggen. Gefeliciteerd; dit smaakt naar meer.