Ameide 3 - SV Meerkerk 3

Mannen Zaterdag reserve, 3, 3e klasse 036

25 september 2010 14:30

Geway, H.E.

Met 14 man ging Meerkerk 3 op pad richting ‘Termei’ voor de wedstrijd tegen Ameide 3. Doordat de wedstrijd van het plaatselijke 2e afgelast werd, zou de derby op het hoofdveld gespeeld gaan worden. Kunstgras dus. Niet door iedereen even geliefd, maar dat mag geen excuus zijn. Meerkerk 3 startte met de volgende elf spelers: Lex; Guando, Frank, Rick, Thomas; Ernst-Jan, Mark, Arie, Leon; Vincent, Jerome. Wissels: Richard, Sebastian en Sipan.

Direct na het eerste fluitsignaal werd men getrakteerd op een flinke hoosbui in combinatie met een sterke wind. Van enig fatsoenlijk voetbal was zodoende van beide kanten geen sprake in de eerste 10 minuten. Naarmate de regen verdween begon Meerkerk vrij aardig te combineren. Het positiespel was verzorgd en er werden enkele kansen gecreëerd. Jerome schampte echter de bal toen hij vrij voor de keeper mocht aanleggen en een vrije trap van Arie ging net naast. Een snoeiharde vrije trap van Leon werd gepareerd door de keeper en op de rebound was Meerkerk net niet scherp genoeg. Ameide kon daar aanvallend weinig tegenover stellen, maar het kwam wel bijna op een 1-0 voorsprong door een zwakke terugspeelbal. Ameide’s nummer 12 lepelde de bal vrij voor Lex richting de verre hoek, maar tot opluchting van het Meerkerkse kamp sprong de bal van de paal weg. Vervolgens kreeg Mark nog een grote kans op de 0-1, maar hij kon zijn schoen net niet tegen bal zetten na een lage voorzet vanaf rechts.

In de rust werden 2 wissels toegepast. Richard en Sipan vervingen Ernst-Jan en Thomas, die allebei prima speelden. De tweede helft startte vervolgens identiek aan de eerste, wederom begon het behoorlijk te regenen. Ameide kwam sterker uit de startblokken en zette direct meer druk op de opbouw van Meerkerk, waardoor er vooral op de Meerkerkse speelhelft gevoetbald werd, overigens zonder veel kansen te creëren. Er gebeurde vervolgens maar weinig, totdat plotseling Lex ongelukkig uittrapte. De bal kwam recht in de voeten van de nr. 8, maar hij wist de bal niet in de juiste hoek te plaatsen waardoor Lex kon corrigeren. Niet veel later was het toch raak. Op de rand van de ‘16’ kreeg diezelfde nr. 8 de bal ingespeeld. Hij aarzelde niet en schoot knap diagonaal raak: 1-0. Dit zou ook de eindstand worden. In het restant van de wedstrijd drong Meerkerk wel aan, maar tot al te grote kansen leidde dit niet. Ameide kon op haar beurt niet profiteren van de ontstane ruimte.

Een onnodige nederlaag, maar het cliché “als je niet scoort, win je niet” ging ook vandaag weer op. Er had minimaal een gelijkspel ingezeten, maar het mocht niet zo zijn. Toch is wekelijks progressie te zien wat betreft het veldspel en zou het een kwestie van tijd moeten zijn voor de eerste punten behaald gaan worden. Op de inzet is in elk geval niets aan te merken, dus kan Meerkerk 3 met opgeheven hoofd terugkijken. En weer trainen voor de volgende wedstrijd tegen Asperen 2.