SV Meerkerk 4 - Drechtstreek 6

Mannen Zaterdag reserve, 4, 4e klasse 050

9 oktober 2010 14:30

Weer onnodig verlies Meerkerk4
Het wil maar niet vlotten deze competitie, weer een nederlaag die eigenlijk niet hoeft. Weer voldoende kansen, weinig goals. En aan de andere kant gaan ze er wel in natuurlijk.

Dat de kansen er bij ons niet in gingen deze zaterdag was waarschijnlijk te wijten aan het nemen van de foto's voor de voetbalplaatjes actie. De normaliter uiterst koelbloedige Arno K. liep waarschijnlijk met zijn gedachten bij zijn plaatje,'' sta ik er wel goed op'', moet het de eerste helft door zijn hoofd gegonsd hebben. Arno hoopt natuurlijk net als een ieder van het 4e dat zijn plaatje door menig tienermeisje begeerd zal worden. Al hoopt John V dat zijn plaatje een collectors item wordt aangezien hij een verzoek in heeft gediend om er maar een paar met zijn afbeelding te drukken.

De eerste helft eindigd in 1-2, dankzij een paar mooie doelpunten die je echt alleen bij een stelletje amateurs als ons ziet. ( balletje via de kluts er langs 0-1, eigen goal 1-1, onnodige strafschop 1-2).

De 2e helft begint ook niet al te best want het wordt redelijk snel 1-3 en een nog groter drama lijkt zich te voltrekken. De 2-3 valt dan ook redelijk voor zowel Meerkerk als de keeper van Drechtstreek uit de lucht. John Rietveld krult de bal vanaf de 16 over de keeper heen. Meerkerk recht opeens de rug en niet lang na de 2-3 volgt ook de 3-3. Een slechte doeltrap van Drechtstreek wordt door John Rietveld panklaar gelegd voor Jacco, en deze faalt een keer niet maar schiet de bal heerlijk binnen.
 De ruggen worden nog meer gerecht en de ego's worden nog groter en alle spelers denken opeens weer aan hun voetbalplaatje in plaats van verder te voetballen. Ook helpt het eindeloze geklaag van enkele spelers van Drechtstreek ook niet echt mee. (Let wel, ik zeg enkele want het gros van dit team zijn prima gasten om tegen te ballen.) Sommigen van ons vinden het nodig om dan ook te gaan klagen en zichzelf zodoende uit het spel te lullen. Dit is ook een beetje een Meerkerks probleem, gewoon door voetballen en niet op dat gezeik letten en goals maken al het even kan. En dat gebeurde dus niet en we krijgen dus nog 2 doelpunten om de oren, bijna 3 maar Ruud stopte de penalty van de grootste zeikerd van het veld zaterdag.

Al met al, 0 punten