Heerjansdam A1 - SV Meerkerk JO19-1

9 oktober 2010 13:00

Dijk, M.P. van

Heerjansdam A1 – Meerkerk A1

Een wedstrijd waar we een kans hadden om aansluiting te krijgen bij de middenmoot. Het was de spelers duidelijk gemaakt bij de voorbespreking en na een fotosessie van/voor de PLUS gingen we op weg naar Heerjansdam.  Bij aanvang van de wedstrijd was er even sprake van dat het veld nog werd afgekeurd vanwege een drassige hoek bij een van de cornervlaggen, maar na onderlinge instemming kon er toch worden afgetrapt.

Het werd vanaf de eerste minuut duidelijk dat Heerjansdam ook belang had om te winnen want binnen 15 minuten kregen ze al 4 corners, die weggewerkt konden worden, maar waarbij de opbouw van Meerkerk te wensen over liet.  Op een enkel kansje van Mathias na, was het duidelijk dat we (nog) niet in de wedstrijd zaten. Zoals je kunt verwachten na zo veel druk van de tegenstander werd er in de 16e minuut gescoord door Heerjansdam: 1 – 0. In de 20e minuut werd een voorzet van Heerjansdam slecht of niet weggewerkt en konden zij met een geplaatst schot in de korte hoek de 2 – 0  scoren.  Door een goede actie van Youri die alleen op de keeper afging leek het alsof we gingen beseffen dat het menis was. Hierna volgden nog enkele mogelijkheden via Benjamin na een goede voorzet van Coen, maar qua spel was het nog niet veel. Het werd tijd voor een pauze; niet omdat we met de tong op de schoenen liepen maar om iedereen weer duidelijk te maken waar het om ging.

In de 2e helft werd Rene van Genderen vanwege een blessure gewisseld door zijn buurman Jacco. Opgepept en met een andere veldverdeling  werd er begonnen aan de 2e helft.  Deze begon weliswaar niet anders dan de 1e helft wat direct resulteerde in de 3 – 0 van Heerjansdam (schot 2e lijn, na slecht uitverdedigen), maar het werd  duidelijk dat er nu wel vuur/passie te zien was bij Meerkerk.  Ondanks deze achterstand probeerden we toch te laten zien dat we konden voetballen. In de 50e minuut werd er een frisse kracht ingebracht (wissel Dennis door Floren). Na 10 minuten in de 2e helft kwamen er kansen maar nog geen doelpunten. Ook de scheidsrechter werkte niet mee en er werd vaak (niet altijd terecht) tegen Meerkerk gefloten. Reacties hierop van Youri en Mathias werden bestraft met geel.  Een goede steekpass van Tim op Jacco, die goed doorging maar net stuiterde op de keeper leverde hem geen doelpunt op maar wel een zere vinger (juist die al gehavend was). Direct daarna kreeg Benjamin een kans maar lepelde de bal net over. Heerjansdam  bleef rustig voetballen in de wetenschap dat de tijd ook doortikte en ze kregen verschillende kansen die zij in eerste instantie niet konden of wilden afmaken.  In de 80e minuut leidde dit echter wel weer tot een doelpunt 4 – 0. Op grond van de 2e helft hadden we echter recht op minimaal een doelpunt en dat kwam er uiteindelijk in de 89e minuut ook door Benjamin die goed werd doorgestuurd door Youri. 4 – 1. Na het eindsignaal dropen we van het veld af; in ieder geval van het zweet.

Kop op  naar de volgende wedstrijd!