Tricht 3 - SV Meerkerk 3

Mannen Zaterdag reserve, 3, 3e klasse 036

9 oktober 2010 14:30

Genderen, G.J.W. van

Na de mooie overwinning van vorige week op Asperen mocht Meerkerk 3 op bezoek bij hekkensluiter Tricht 3, dat nog geen punten had behaald. Iedereen werd op de foto gezet voor een heus Panini-album en het nazomerzonnetje was nadrukkelijk aanwezig. Kortom, vol goede moed ging men op pad naar Tricht. Tot zover de hoogtepunten van vanmiddag. De heenreis leidde het 3e door gehuchten als Enspijk, Deil en een waarschijnlijk nog niet eerder ontdekte plaats, alwaar aan de stamoudste de weg werd gevraagd richting Tricht. Na een uur (!) rijden dan toch eindelijk op de plaats van bestemming. De opstelling was als volgt: Wilco; Rob, Dick, Frank, Ruud; Richard, Ernst-Jan, Sebastian, Mark; Jerome, Sipan. Wissels: Rick, Thomas en Leon.

De wedstrijd was nauwelijks begonnen of er werd duidelijk dat de instelling veel te wensen overliet. Na 2 minuten was daar al de 1-0 na meerdere fouten, waarna de spits van Tricht dankbaar profiteerde. Al snel liep Meerkerk dus achter de feiten aan tegen een team dat toch ook zeker niet werelds speelde. Het wedstrijdniveau was bedroevend van twee kanten en er werden zelden kansen gecreëerd. Jerome kreeg nog de beste kans na een mooie vrije trap van Dick. Hij kopte echter, geheel vrijstaand, over. Kort voor rust werd het echter 2-0 met dank aan de clubscheidsrechter, die een zuivere buitenspelsituatie en vlagsignaal van Leon negeerde.

De tweede helft zou verbetering moeten brengen, maar daar kwam weinig van terecht. Veel onderling negativisme en te weinig samenspel, dan kom je er als team niet meer bovenop. Meerkerk kreeg wel een strafschop en dus een goede kans op de aansluitingstreffer. Geheel in stijl van de wedstrijd werd deze echter gemist door captain Dick. Dat het vervolgens in de laatste 3 minuten nog 4-0 werd (waaronder een penalty), maakt het drama compleet. Een totale offday van Meerkerk. Het besef moet er zijn dat we het mét elkaar moeten doen en niet als 11 eenlingen moeten gaan spelen. Voetbal doe je voor je plezier en niet om 1½ uur lang elkaar af te zeiken. Voetbal is een teamsport. Als we dat nu eens leren kunnen we het elke tegenstander lastig maken, zoals vorige week. Zo niet, dan zullen we vaker dit soort wedstrijden spelen en dan wordt het nog een zwaar seizoen.