SV Meerkerk JO19-1 - Drechtstreek A1

A-Junioren, A1, 1e klasse B

16 oktober 2010 12:15

Bavel, A.C.M. van

Na de nederlaag van vorige week tegen Heerjansdam kwam deze week de koploper op bezoek in Meerkerk, die met 7 – 0 gewonnen had van Heerjansdam. Zou het al een moeilijke wedstrijd worden dan kon deze informatie maar beter achterwege blijven. Maar Meerkerk is Meerkerk niet als  ze niet met volle moed en scherpte aan de wedstrijd zouden beginnen. Een koud aanvoelende noordoosten wind verwelkomde ons op het veld voor aanvang van de wedstrijd en zou zeker een rol kunnen spelen. Drechstreek  won de tos en wilde van helft wisselen zodat zij de 1e helft met de wind mee zouden voetballen.  De ruggen werden gerecht en onder leiding van een brabantse scheidsrechter werd er afgetrapt.

Meerkerk werd vanaf de aftrap als snel op de proef gesteld door de aanvallers van Drechtreek maar de verdediging stond goed en de af(z)waaiende ballen voor het doel konden meerdere keren tot corner worden verwerkt of gepakt door Mathijs. Gezien de tegenwind werd er van uit de verdediging goed geprobeerd op te bouwen zodat de bal niet direct terug kwam. Drechtstreek speelde scherp en had verschillende overtredingen nodig die uiteindelijk ook gele kaarten opleverde. Van de kant af gezien begonnen we te hopen op een gelijke stand na een eerste helft zodat we de 2e helft met de wind mee meer kans zouden maken. Na 25 minuten kwamen er ook kleine kansen voor ons: schot van Youri en een voor zet van Dennis die bijna in de kruising belandde.  Drechtstreek werd een beetje moedeloos dat zij met het voordeel van de wind niet konden scoren en Meerkerk kreeg steeds meer zelfvertrouwen. Zelfs de bult op Tim’s hoofd weerhield hem niet om door te gaan. Toen de scheidsrechter  floot voor het einde van de 1e helft, klonk er opluchting en voldoening binnen het team.

Opgepept door de coach, ranja in je lijf, wind mee en een nieuwe waterzak kon de 2e helft  beginnen. René was in de 1e helft geblesseerd geraakt en werd door Jacco vervangen. Zoals we de 1e helft waren geëindigd zo werd er begonnen aan de 2e helft: met vertrouwen, opbouwend voetbal en scherpte. Dit leverde na 5 minuten al een kans op voor Floren die net naast schoot. Kort daarna weer schoten van Youri en Jacco die allebei naast het doel belandden. Maar na een overtreding van Drechtstreek mocht Tim een vrije trap nemen vanaf de helft van de tegenstander. Met onze lengte voorin kon dit misschien wel iets opleveren. De voorzet bij de 2e paal kon niet goe d worden weggewerkt en  belandde bij Dennis die hem goed inschoot: 1 – 0. Het voelde al bijna als een overwinning maar er moesten nog 30 minuten gespeeld worden.  Door het doelpunt raakte de tegenstander toch een beetje van de kook, waardoor er nog meer kansen voor Meerkerk kwamen die echter niet werden verzilverd.  Met verse krachten ( Hugo voor Jim en Coen voor Floren) werd er nog een schepje bovenop gedaan en zo ging de tijd voorbij (te langzaam). Ook werd het spel vaak stil gelegd vanwege overtedingen, maar dit gaf wat rust want Drechtstreek kwam bij corners en vrije trappen zelfs met de keeper naar voren. Maar de verdediging hield goed stand en op enkele afwaaiende ballen na, bleef de nul behouden.  Eindstand 1 – 0.

Een welverdiende, afgedwongen overwinning met veel strijd, veel wind, veel overtredingen, goede teamspirit en voor ons geen gele kaarten. Met dank aan de reserves van de A2: Hugo en Dylan.