Pelikaan A1 - SV Meerkerk JO19-1

A-Junioren beker poule Groep 2 3

23 oktober 2010 14:30

Jonkers, P.L.

Pelikaan: een waardige tegenstander uit de hoofdklasse die vandaag de strijd mocht aangaan tegen onze jongens. Zoals op vele velden in de regio zag het veld er in Zwijndrecht aardig kaal en drassig uit. De felle regen en harde koude wind zorgden er voor dat dit niet beter zou worden. Maar we waren aardig gemotiveerd en opgepept door de trainers en misschien zouden we dit varkentje wel even kunnen wassen.

Zoals afgelopen zaterdag startten we tegen de wind en regen in (het lot bepaalt). Dit pakte vorige week ook goed uit, dus wie weet. Zoals verwacht werd er gelijk druk gezet door de tegenstander, die in de eerste 20 minuten verschillende corners kreeg die ze hoog voor het doel gooiden in de hoop dat. Maar echt gevaarlijk werd het niet ook door geconcentreerd spel van de verdediging en de middenvelders. Zelf kwamen we via rechts met Coen een aantal keren gevaarlijk door, maar dit leidde niet tot kansen. Het ging een beetje op en neer, met veel strijd maar weinig kansen. Mathijs kon nog wel een kopbal van Pelikaan uit de kruising slaan, dus bleef er hoop. Zouden we weer de nul houden tot de rust was de vraag? Echter door een onnodige val/glijpartij, tackle van Tim op de spits van Pelikaan, kregen zij 5 minuten voor de rust een penalty. Mathijs dook naar de goede hoek, kon de bal nog aanraken maar het werd toch 1 -0.

Dan maar de 2e helft met de wind mee proberen hen onder druk te zetten. Mathias kwam er in voor Benjamin. De druk was er zeker maar er werd te gehaast gevoetbald waardoor er veel balverlies was. Een beetje een rommelige pot. Ondertussen was het wel gestopt met regenen, maar het natte veld maakte het er niet gemakkelijk op. Pelikaan bleef aandringen en door even niet goed opletten van de achterhoede konden zij met een voorzet van rechts toch een medespeler vinden die achter Jim vandaan liep en gemakkelijk kon intikken. 2 – 0. Ondanks deze achterstand gingen niet alle koppen hangen, maar probeerden we toch nog een doelpunt te scoren. Mathias bleef als spits goed bewegen en probeerde de diepte te zoeken en dit leidde uiteindelijk tot een grote kans voor open doel. Maar door (wie zal het zeggen) ……  net naast. Jammer voor het team en balen voor Mathias. Geen loon naar werken. Na 2 keer 45 minuten dropen we letterlijk van het veld maar wel met opgeheven hoofd. Met iets meer rust in het spel in de 2e helft had er misschien meer ingezeten. Echter verliezen van een hoofdklasser is geen schande en we hebben goed partij gegeven.

Met vertrouwen zien we de komende wedstrijd tegen Hardinxveld tegemoet.