Hardinxveld A1 - SV Meerkerk JO19-1

A-Junioren, A1, 1e klasse B

30 oktober 2010 14:30

Balla, P.

Met goede moed op weg naar de koploper om daar een positief resultaat neer te zetten. Hardinxveld staat inderdaad bovenaan maar had van mindere goden verloren dus hadden we er vertrouwen in. De zon begon te schijnen en de temperatuur was goed. Dus floot de scheidsrechter  om 14:30 voor de eerste keer af. En dat zou niet de laatste keer zijn.

Het begin van de wedstrijd was goed: goed opbouwend voetbal en zoals  afgesproken met veel inzet. In de 3e minuut leverde dat een schot op van Youri dat net naast ging. Hardinxveld hanteerde vooral de lange bal richting  de snelle linksbuiten. Jim had zijn handen er vol aan, maar gaf hem weinig ruimte. In de 8e minuut kon er door de tegenstander echter een voorzet worden gegeven die richting de 2e paal en richting de kruising zeilde en over de keeper dreigde te gaan. Ondanks dat Mathijs de paal omver probeerde te lopen, belandde de bal toch via zijn hand en lat in het doel. Een lucky goal maar het stond wel  1 – 0. Het was nog vroeg in de wedstrijd dus was er nog niks verloren.  Het motto was om compact en georganiseerd te blijven voetballen. Het spel werd echter heel vaak onderbroken door het schelle gefluit van de scheidsrechter die niets toeliet en overal voor floot. Aan beide kanten werd er tig-keer gefloten voor het verkeerd ingooien: voet op de lijn; een meter te ver of het roepen van “los” of “mij”. Het leek wel een wedstrijd van de F-tjes.  Bij een doorgebroken speler van Hardinxveld hadden we echter wel geluk toen Mathijs zijn doel uit kwam en zowel de man als de bal raakte. Ondanks het gegil van de kant van de tegenstander vond de scheids dat er niets aan de hand was. Andersom werd er bij een duel in het strafschopgebied van de tegenstander ook niet gefloten toen Benjamin vast werd gehouden. Merkwaardige beslissingen. Voetballend leken we het  onder controle te hebben, maar niet was minder waar want een niet goed weggewerkte bal van onze verdediging kwam voor de voeten van een Hardinxvelder die vrij en hard kon inschieten. Dus 2 – 0. De rest van de 1e helft leverde nog een schotkans op voor Coen die in de border belandde.

In de rust moesten wat spelers opgelapt worden waaronder Youri die veel last van zijn enkel had; alsook de moraal die een tik had opgelopen. ‘

Bij het begin van de 2e helft stond het scorebord op 2 tegen 0 en de tijd op 45 minuten. Dat klopt zou je zeggen maar blijkbaar was in Hardinxveld de wintertijd al ingegaan want de klok bleef de gehele 2e helft op 45 minuten staan. Afgesproken was om meer aanvallend te gaan spelen en zo ook eerder die lange bal er uit te halen. Dit pakte goed uit want zij kregen minder kansen en wij werden sterker maar het leverde geen doelpunt op.  Hardinxveld had wel meer moeite met ons spel en had veel overtredingen nodig die hun 2 keer geel opleverde en ons veel geloop voor de verzorger. Bijna hadden we succes doordat een vrije trap van Tim door Benjamin ingekopt kon worden. Helaas die h… nul bleef op scorebord staan.   Aan de andere kant leverde een overtreding op hun snelle nummer 7  een vrije trap die prachtig richting de kruising werd geschoten, maar die deze keer wel door Mathijs over het doel kon worden getikt, waarbij de paal en hijzelf het weer moesten ontgelden.  Kort daarna echter wist een speler van Hardinxveld toch door te breken (verdediging bleef staan omdat ze aan buitenspel dachten) en kwam vrij op de keeper af.  Door goed uitlopen belandde de bal eerst op de paal, maar in de rebound kon er wel gescoord worden: 3 – 0. Ondanks dat er verse krachten waren ingebracht (Dennis voor Coen, Angelo voor Youri en Jelle voor Jim) en er achterin 1 op 1 werd gespeeld werd, kon er helaas niet gescoord worden.  Ook de laatste minuten van de 2e helft was er weinig meer te melden behalve een afzwaaiende bidon van René die per ongeluk op het hoofd van de verzorger belandde. Na 45 minuten op het scorebord werd de wedstrijd afgefloten. Op naar de wintertijd, want dan zij wij aan de beurt!