Peursum 5 - SV Meerkerk 5

Mannen Zaterdag reserve, 5, 5e klasse 074

15 januari 2011 14:45

Peursum 5 – Meerkerk 5

Vandaag stond de wedstrijd tegen de nr. 3 VV Peursum op het programma. Het is voor de winterstop al verschillende keren verplaatst of afgelast maar nu ging het echt gebeuren.

Gelijk na de winterstop zo’n pittig duel op het programma, daardoor was het extra jammer dat vorige week het oefenduel niet doorging. Maar daar is al genoeg over gesproken. Johan kon helaas niet meedoen vandaag, hij was op jacht (naar een nieuwe auto) en daarnaast miste wij Wesley nog door een blessure. Voor alle fans van Wesley, hij is as. Zaterdag weer fit en aanwezig.

De opstelling:

Doel: Berrie

Verdediging: Eddie, Niels, Chris en Hans

Middenveld: Michael, Ralf, Hijkie en Rico v. Z.

Aanval: Alfie en Rico J.

Wissels: Jepper, Bassie en onze vlagger Daan

Supporters: Wesley, Frank Kortlever en fam. Veen (minus Piet)

Het beloofde een zware pot te worden en dit kon je nog goed merken in de beginfase. Peursum begon sterk maar creëerden geen hele grote kansen, de verdediging had het lastig maar hield stand. Chris had een lastige, snelle en behendige spits tegen zich. Hij moest even wennen maar daarna zetten hij zijn tanden erin en groeide uit tot één van de uitblinkers. Hans deed zijn taak weer en had zijn tegenstander al op het gras liggen voordat zijn teamgenoot kon ingooien. Na een kwartier begon het 5e een beetje te voetballen en dit resulteerde in een levensgrote kans voor Rico v Z., hij wilde de bal met links (of was het rechts?) langs de keepers schuiven maar hij ging helaas naast. Na ongeveer een half uur was er een goede combinatie, waarnaar Hijkie er een samba beweging uitgooide en Rico J een open doelkans schonk. Helaas raakte hij hem verkeerd en kwam de bal na een vreemde curve uit op de 16 meter, na matig uitverdedigen kon Eddie de 2e bal veroveren en aan Michael geven. Die gaf een voorzet en werd door een speler van Peursum binnen gewerkt. Een gelukkige voorsprong voor Meerkerk maar de vreugde was er niet minder om. Voor de rust zette Peursum nog even aan maar het 5e haalde zonder kleerscheuren de rust.

In de rust kwamen er drie spelers in en werden Eddie, Alfie en Michael vervangen. Peursum begon de 2e helft erg sterk en eigenlijk had Meerkerk de 1e twintig minuten niet veel te vertellen. Peursum kreeg een paar goede kansen maar Bob hield zijn doel uitstekend schoon. Na deze 20 minuten begon het 5e weer een beetje te voetballen en dit resulteerde in een schot van Bassie, dit schot werd gepareerd door de keeper. Daarna waren er kleinere kansen voor Rico J en Bassie maar die werden niet tot doelpunt gepromoveerd. Eddie verving Ralf op de verdedigende middenvelder vanwege een “kleine” blessure bij Raf. Na een half uur wilde de linksback terugspelen op de keeper, Bassie doorzag dit plan. Onderschepte de bal, ging om de keeper heen en schoof de bal in het leegstaande doel. Heerlijke Duitse 2-0 voorsprong maar die telt ook. De wedstrijd was gespeeld. De uitslag had nog hoger uit kunnen vallen als Jesper zijn schot niet was gekraakt na een goede voorzet van Niels (eerlijk is eerlijk).

Een zeer goede uitslag voor het 5e, het vertoonde spel was niet om over naar huis te schrijven maar het resultaat is heilig. Weer drie punten op een directe concurrent gepakt en nog wel op vreemd terrein. Zoals Alfie het al mooi omschreef: “zulke wedstrijden moet je ook winnen en wat is er dan mooier dan op zo’n manier”. Daar sluit ik mij dan ook bij aan! Een goede uitslag en de 0 gehouden door Bobby. Zaterdag staat er weer een topper op het programma tegen Noordeloos 2.