Oranje Wit A2 - SV Meerkerk JO19-1

A-Junioren, A1, 1e klasse B

6 november 2010 15:00

Leemans, K.

Normaal is het altijd een drukte van belang bij Oranje Wit, maar deze zaterdag niet vanwege de vele afgelastingen.  Omdat zij beschikken over een kunstgrasveld, mochten wij wel aantreden. Het voordeel van de afgelastingen was wel dat wij spelers konden lenen van de B1 (Jesse en Koen) en zij van de A1 (leek het!).  Maar ondanks de wat mindere ambiance scheen het zonnetje en werd de rubberen grasmat lekker opgewarmd.

Vanaf het begin zagen we een goed voetballende tegenstander, waardoor we in het begin voornamelijk bezig waren met verdedigen. De licht geblesseerde keeper werd al snel op de proef gesteld en moest 2 keer een schot van een vrijstaande speler tegenhouden. Zo kom je in de wedstrijd zou je zeggen, maar in de 25e minuut kon Oranje Wit vrij voorzetten en kon hun vrijstaande spits gemakkelijk intikken. 1 – 0. Kop omhoog en verder spelen! Onze buitenspelers konden iets minder hun vooractie maken waardoor er veel gekaatst werd maar er geen kansen kwamen. De middenvelders zorgden er wel voor dat we veel in bal bezit bleven ondanks een sterke tegenstander op het middenveld (nr  10 en 12. Door het goede spel van onze middenvelders kon Youri  voldoende ruimte creëren en door een tegenstander uit te kappen maakte hij met een prachtig schot de gelijkmaker.   1 – 1.  Tot aan de rust dit volhouden zou geweldig zijn. Echter, te enthousiast aanvallen werd efficiënt bestraft door de tegenstander. Een slimme steekpass en een  speler van OW kon zo doorlopen en scoren. 2 – 1.  Kort daarna floot de scheids voor de rust en de thee.

Zoals afgesproken kwamen Jesse en Dennis er in voor Coen en Floren. Deze wijziging bracht duidelijk meer strijd/gewicht in en we begonnen dan ook voortvarend. Er werd met passie en met een goede wedstrijdmentaliteit gespeeld in combinatie met goed voetbal. De 1e helft moesten we nog even aan het kunstgras wennen maar de 2e helft liepen  we het rubber uit onze schoenzolen.  Hun goede spelers werden door een keiharde maar een eerlijke manier van verdedigen aan banden gelegd. Er was meer rugdekking door Tim en Jacco en dit was ook vanwege hun power iets wat beter ging dan in de eerste helft. Aanvallend kwam er direct al gevaar en dit leverde via een combi van Jesse en Benjamin een doelpunt op voor Meerkerk door Benjamin. 2 – 2 (55e min)  Kort daarna was er zelfs zicht op een voorsprong maar Youri vrij voor de keeper kon deze net niet passeren en in de rebound schoot ook Dennis net naast. Ook Yannick werd er ingebracht voor René, waardoor Tim opschoof naar het middenveld.  Met nog een kwartier op de klok werd er nog een schepje bovenop gedaan.  Aangezien wij niet tot scoren kwamen, kon de tegenstander regelmatig doorbreken maar dit leverde door met passie te verdedigen geen doelpunt op (nog wel een gele kaart). Zoals wel vaker gebeurt speelt op dat soort momenten de scheids een belangrijke rol, want een onderschepte bal door Mathijs werd duidelijk uit en tegen zijn handen getrapt en tot verbazing van een ieder telde het doelpunt.  Weer op achterstand en nog wel onterecht ook. 3 – 2. Opnieuw beginnen en proberen gelijk te maken en dit lukte nog ook doordat Benjamin na een verdacht handsballetje toch mocht intikken. Zijn 2e goal. 3 – 3. Er stond nog een kleine 10 minuten op de klok en wij en zij leken tevreden met een gelijkspel totdat een niet goed weggewerkte kopbal voor de voeten van een tegenstander belandde, die met vrij zicht op de goal direct schoot. Via de lat en het doel kaatste de bal uit het doel en kon Mathijs de bal nog pakken. Aangezien de scheids het niet goed kon zien moest hij afgaan op de grensrechter die de bal duidelijk achter de lijn had zien belanden. Ook de keeper verklaarde dit. Niet zeuren dus maar wel heel zuur ook gezien het 3e doelpunt  van OW dat in onze ogen niet terecht  was goedgekeurd door de scheidsrechter. Frustratie ten top, ongeloof maar een eerlijke beslissing (dit 4e doelpunt). Chapeau voor onze grensrechter. Het werd in de laatste minuut nog bijna gelijk, maar deze keer niet, helaas. We kunnen terugkijken op een fantastische 2e helft. Dat we ernstig teleurgesteld zijn, omdat we te weinig hebben gekregen, met passie hebben gespeeld is verklaarbaar. Maar wel 3 doelpunten!