SV Meerkerk JO19-1 - GJS A1

A-Junioren, A1, 1e klasse B

12 februari 2011 12:15

Ree, J.J. van der

In de wat vertekende competitiestand stond GJS  één plaats boven ons, dus was het vandaag de kans om in te lopen! Met dit gegeven probeerde  de Gert-Jannen de spelers scherp te krijgen. Aangezien een aantal spelers van GJS medescholieren waren van spelers van Meerkerk, was er meer bekend over de tegenstander en zou dit in ons voordeel kunnen zijn.  Want wie wil er nu de hele week op school horen dat je van GJS hebt verloren!   Dus begonnen we met nul tegen nul met een wakker geschud elftal en 5 wisselspelers, die informatie verzamelden voor dit verslag.

De eerste opmerking/notitie die ze opschreven was “een matig begin”.  De 2e notitie “een sterk schot van Dennis”. Daarna alleen maar aantekeningen over het spel van GJS, die heel efficiënt en ook gemakkelijk konden scoren uit een vrije trap waarbij er niet goed werd gedekt. 0 – 1. Een doelpunt zo vroeg in de wedstrijd (10e minuut) hoeft niet noodlottig te zijn, toch?  Het zorgde wel voor vraagtekens over de scherpte van de spelers. GJS had dat blijkbaar ook gezien want zij begonnen nog meer druk te zetten met goed verzorgde aanvallen, waardoor wij achteruit moesten gaan voetballen.  En dat leverde hen een aantal corners op en ons nog geen enkele kans. Het was dus na 22 minuten al noodzakelijk om “aanjager Jacco” in te brengen. Dat zorgde er voor dat de bal nu meer richting het doel van GJS  geschoten werd, maar het had nog niet veel met voetbal te maken. Er bleef veel onrust in de ploeg en onnodig balverlies leverde GJS kansen op. In de 28e minuut kon Mathijs met een zweef-snoekduik nog wel redding bieden, maar kort daarna kon GJS, na knullig balverlies in de achterhoede,  de 2 tegen 0 scoren.  Blijkbaar nog onder de indruk van dit doelpunt, kon GJS direct na de aftrap toch weer vrij blijven combineren en ook hun 3e doelpunt scoren. We stonden erbij en we keken er naar!  Geen vrolijke gezichten aan de zijlijn en bij de toeschouwers. Ook niet toen Yannick zich verstapte en gewisseld moest worden. Youri kwam in het veld en zou misschien wel de rust in het elftal kunnen terugbrengen. Het is het noteren misschien niet waard maar het leverde welgeteld 2 aanvallen op, maar de 0 bleef staan. De rust werd door Gert-Jan gebruikt om de jongens eens goed op te warmen, want om je zo gemakkelijk op de slachtbank te leggen dat is een “Meerkerker” onwaardig, toch!  Met hele frisse moed en achterin 1 op 1 werd er begonnen aan de 2e helft. Onwennigheid achterin of te weinig rugdekking of coaching, zorgde  ervoor dat Mathijs oog in oog kwam te staan met een speler van GJS. En dan is het 0 – 4.  Toen ging het knopje om en kwam er eindelijk druk van Meerkerk met in de 49e minuut een grote kans welke een doelpunt had moeten opleveren, maar helaas!  In de 52e minuut was het wel raak. Floren kon rustig intikken na een goed doorgaan van Mathias en een even zo goede voorzet. 1 – 4. Kort daarna weer een vrije kans voor Benjamin, na een goed actie van Youri, maar geen doelpunt. Het leek wel of GJS niet goed wist wat ze moesten doen met een tegenstander die nu een beetje warm begon te lopen, want zij kwamen minder aan aanvallen toe. Onder aanvoering van de Broekers (Rene en Jacco) werden er veel ballen onderschept en ook GJS-ers. Dit leverde echter geen kansen op maar wel 2 gele kaarten voor Meerkerk en 2 voor GJS. De reservebank werd optimaal gebruikt want ook kwamen Jaimy en later Elmar van de B1 in het veld. Nieuwe jongens, nieuwe kansen? En jawel , die kwamen er ook: 2 x Jaimy, Floren en Dennis.  Ook Mathijs stond nog een keer oog in oog met een speler van GJS, maar een snelle reflex leverde hen een corner op. Dat het toch nog 1-5 werd, was te danken aan een prachtig schot van grote afstand dat via de lat achter de lijn en uit het doel caramboleerde. Onhoudbaar en voor de insiders: vergelijkbaar met een tegendoelpunt bij Oranje Wit! Het laatste fluitsignaal was een verademing; goed gefloten en eerlijk gevlagd. Teleurgesteld, beschaamd en een beetje moe, dropen we af. Hoe leg je dit uit en wie moeten er volgende week naar school? Kortom werk aan de winkel. Ik ga nog even oefenen: biljarten: caramboles maken, want dat laatste doelpunt van GJS leek toch erg veel op …..   Toch vreemd: een verslag van 1 a4tje waar in niets gebeurde!