SV Meerkerk 3 - Lekvogels 2

12 februari 2011 14:30

Geway, H.E.

Verslag SV Meerkerk 3 – Lekvogels 2

Voor het eerst in lange tijd weer eens een thuiswedstrijd voor Meerkerk 3. En wel tegen de Lekvogels 2. De enige ploeg tegen wie nog niet gespeeld was in deze competitie. De wedstrijd stond vooral in het teken in het behalen van 3 broodnodige punten in de strijd tegen degradatie. Doordat er het een en ander was afgelast was er de beschikking over een overschot aan spelers, waaronder ook Sjoerd die speelminuten mocht maken na een knieblessure. De opstelling was als volgt: Björn; Thomas, Dick, Frank, Bas; Richard, Brian, Leon, Mart; Sipan, Jacco. Wissels: Vincent, Jerome en Sjoerd.

Meerkerk startte niet eens onaardig. Jacco kreeg na een aanval over links een prima kans om de 1-0 aan te tekenen. De overtuiging ontbrak echter om de trekker over te halen en een voorsprong te nemen, waaruit zelfvertrouwen zou moeten komen. Iets wat de laatste tijd totaal ontbreekt en in het restant van de eerste helft kwam dat wel erg pijnlijk tot uiting. Het leek helemaal nergens meer op van Meerkerk-zijde, de organisatie was volledig weg en elk balbezit duurde maximaal 10 seconden. Lekvogels wist wel raad met de totale chaos en ruimte achter de Meerkerkse defensie en creëerde een handvol 100%-kansen via de nr. 9. Dat er hier slechts één van benut werd, was aan Björn en de lat te danken. Ruststand: 0-1.

In de rust werd nog eens aangekaart dat de bal veel meer rond moest gaan over de grond en veel minder gehaast dan in de eerste helft. De kansen zouden dan vanzelf moeten komen. Richard werd vervangen door Vincent. In de tweede helft was wel iets van verbetering te zien ten opzichte van de eerste helft, maar alle goede bedoelingen ten spijt was het spel nog altijd te gehaast. Misschien ook wel het gevolg van te graag willen. Een ploeg met nauwelijks ervaring en daardoor vooral tegen zichzelf spelend. Niet lang na de rust wist Lekvogels de 0-2 aan te tekenen, waardoor het bijna een onmogelijke opgave werd om de 3 punten op ’t Hoog te houden. Kees bracht Sjoerd en Jerome in het veld voor Mart en Sipan. Meerkerk kreeg niet lang daarna een megakans via Jacco die een mooie voorzet niet genoeg richting de hoek kon koppen en gekeerd zag worden door de keeper. Aan de andere kant raakte de spits van Lekvogels voor de 3e maal deze middag de lat. Na 75 minuten maakte Meerkerk dan toch de aansluitingstreffer. Nadat een eerste schot van Dick gekraakt werd, deed hij nog een poging van net buiten de 16 en nu wel met succes: 1-2. Een teken om echt alles of niets te gaan spelen en even leek dat nog beloond te worden. Vincent snelde langs zijn tegenstander en gaf strak laag voor, maar Sjoerd kwam een teenlengte tekort om de 2-2 aan te tekenen. Even later kreeg Frank nog geel voor een overtreding. In de slotminuut maakte Lekvogels uit een corner aan alle hoop een einde door er 1-3 van te maken. Dit was dan ook de eindstand. Een terechte nederlaag en het belooft nog een lang, zwaar seizoen te worden.