Sleeuwijk A1 - SV Meerkerk JO19-1

A-Junioren, A1, 1e klasse B

20 november 2010 11:15

Timmer, K.

De komende 2 weken, zowel in de competitie als in de beker is Sleeuwijk onze tegenstander.  Sleeuwijk staat in de stand net iets boven ons en wij hebben dus allebei belang met een goed resultaat. Na de voorbespreking gaan we met vertrouwen de wedstrijd tegemoet en zoals de trainer al in de warming up opmerkte: “ze staan op scherp”. Met dank aan de Gert Jannen.

Hoewel beide teams de punten nodig hadden, mochten we op een bijveld voetballen, terwijl het hoofdveld er wel aantrekkelijker uitzag. Maar niet getreurd dan maar werk-voetbal. De eerste seconden was het even aftasten maar binnen een minuut een goed lopende aanval via Youri  en Mathias die met de punt van zijn schoen door Benjamin werd ingetikt. Een voorsprong van 1- 0 en dat na 1 minuut.  Wat een weelde. Sleeuwijk was echter niet uit het veld geslagen want ze probeerden druk te zetten op onze verdediging met veel hoge ballen voor de pot. Ze hadden gezien dat Stef (vervanger van Mathijs) niet de grootste was. Dit leverde voor hen al snel enkele kansen op, maar zij konden die niet verzilveren.  Het spel was van beide kanten erg onrustig en slordig, maar toch kwam er via een goed actie van Dennis weer een kans. En ook die werd door Benjamin ingetikt. De 2- 0 op het scorebord(briefje). Het zonnetje in de rug voelde steeds beter aan.  Dit zou ons spel meer rust moeten geven maar doordat beide teams met veel “druk op de bal”  bleven spelen, was er veel balverlies. Ook sloop er een lichte irritatie in bij de tegenstander door deze vroege achterstand. Wij bleven echter onze kansen benutten. Na eerst een afgekeurd buitenspel doelpunt, mocht Youri een paar minuten later een vrije trap nemen die door iedereen werd gemist en bij de 2e paal in het doel belandde. Ongelofelijk maar het was al 3 – 0. En nog was de rust niet aangebroken, want ongeveer in de 40e minuut draaide Benjamin zich vrij en kon hij de bal naar Tim tikken die niet aarzelde en de bal schepte/schoot/raakte/aaide en achter de keeper deed belanden.  Weer een doelpunt: 4- 0. Sleeuwijk probeerde het wel maar dit ging gepaard met veel overtredingen die hen in korte tijd 2 gele kaarten opleverde. Met deze voorsprong zou het spel wat rustiger mogen worden en dat werd het dan ook toen Henk-Jan de bal te rustig terugspeelde naar de keeper. De bal werd onderschept en de keeper werd omspeelt.  Met 4- 1 de rust in was toch ook niet gek, toch!

In de 2e helft ging Sleeuwijk meer 1 op 1 spelen waardoor wij voorin meer ruimte kregen. Achterin vertaalde zich dat in nog meer druk van de tegenstander en ook meer afstandsschoten op het doel. Hoewel Sleeuwijk het wel probeerde: de meeste schoten gingen ver naast het doel. Met de wissel van Coen voor Henk- Jan en Tim weer naar de achterhoede, probeerden we ze af te stoppen. De rust bewaren en wachten op onze kansen!  De vrije trappen die we kregen na de verschillende overtredingen op Benjamin, Youri en Mathias leverde ons niets op, maar Sleeuwijk wel weer geel.  In de 65e minuut werd Mathias door Benjamin met een steekballetje gelanceerd en deze wist de keeper te verschalken. 5 – 1. Kaasje!!!  Zo leek het wel genoeg want Sleeuwijk liet de kop een beetje hangen en wij kregen nog wel kansen maar gingen er slordig mee om. Een vrije trap voor Sleeuwijk, werd met een geplaatst schot over/naast de muur ingeschoten en belandde buiten bereik van Stef nog in het doel; maar eigenlijk was de wedstrijd gespeeld. 5 – 2 .  Een verdiende overwinning door de goede inzet en het efficiënt benutten van de kansen. Jongens, gefeliciteerd!

Mogen we nu volgende week weer tegen Sleeuwijk? Yes!