SV Meerkerk JO19-1 - Sleeuwijk A1

A-Junioren beker poule Groep 2 3

27 november 2010 12:15

Jansen, D.R.

Ook al waren beide teams al uitgeschakeld om verder te "bekeren",  toch wilden we deze wedstrijd  niet laten lopen. Zeker ook gezien het resultaat van vorige week tegen Sleeuwijk. Toen wonnen we weliswaar, maar voetballend waren we erg onrustig. Deze keer wilden we met beter spel eenzelfde resultaat neerzetten en gezien de kou wilden we ook het publiek een warme middag bezorgen.

De eerste 10 minuten was het wat aftasten tussen beide teams (een soort warming up), maar daarna leek het wel of het jachtseizoen was geopend, want het ene schot na het andere werd er op doel gelost. In de 10 minuut kort achter elkaar 2 kansen voor Benjamin; 11 minuut schot René; 12 minuut schot Youri. Daarna nog 2 vrije trappen die niets opleverden, behalve dat Sleeuwijk zich steeds verder moest terugtrekken in de loop…… . Ook Tim probeerde het nog een keer. Was vorige week elke kans een doelpunt, vandaag dus duidelijk niet. Ondanks de vele losse flodders, was het spel  beduidend beter dan vorige week. Er werd goed gezocht naar de vrije man en de verdedigers kwamen goed mee op. In de 25e minuut ging Wilco op avontuur en kreeg de bal met wat kunst en vliegwerk voor het doel. De keeper kon hem gemakkelijk vangen, maar achter hem was Benjamin aangetikt door een verdediger en hier werd een penalty voor gegeven. Redelijk gemakkelijk, maar niet geklaagd. Youri mocht de penalty nemen en was zo sportief om niet al te zuiver in te schieten waardoor in de rebound Benjamin toch kon scoren. 1 – 0. Hierna sloop er wat nonchalance in het spel waardoor we verzuimden om doelpunten te maken. De weinige kansen die Sleeuwijk kreeg  werden door de verdediging onder leiding van Jacco weggepoetst. Toch waren we niet tevreden met dat ene doelpunt en een goede steekbal van Rene op Youri bracht hem vrij voor de keeper. Deze keer wel raak. Met 2 tegen 0 gingen we verdiend de rust in.  De 2e helft was net 5 minuten oud toen een fitte en actieve Coen een bal vanaf rechts hoog voor het doel gaf en waar de keeper zich op verkeek. Hij dacht de bal klem te hebben maar hij liet hem achter zich in het doel vallen. De 3 – 0. De volgende fase werd gekenmerkt door veel corners die niets opleverden en verschillende  schoten die dat  konijn van de lat probeerden te schieten. Zoals afgesproken mochten Yannick en Dennis invallen voor Mathias en Henk Jan. Toen  er ook nog een speler van Sleeuwijk geblesseerd uitviel  en zij met 10 man verder moesten, was de strijd helemaal gestreden en was het wachten op doelpunten. Maar het bleef een hele lange tijd met wachten.  De pogingen waren er wel en de combinaties ook, maar we moesten wachten  tot het moment waarop Coen zijn tegenstander een “panna” gaf en de bal voor de voeten van Benjamin  klaarlegde, die mooi afrondde.  Toch nog 4 – 0.

Terugkijkend was het een sportieve wedstrijd geweest die goed werd geleid door een scheidsrechter die zelfs Mathijs de gelegenheid gaf om zijn pilletje in te nemen vanwege zijn zere duim (H-J had verteld dat hij anders zou gaan flippen). En voor de insiders: de opmerking over het netjes achterlaten van de kantine was gemeend en dat werd in de 3e helft beloond door het bestuur (klasse!).