SC Everstein B1 - SV Meerkerk JO17-1

B-Junioren beker poule Groep 6 10

27 november 2010 11:00

SC EVERSTEIN B1  0-6  SV MEERKERK B1 0-6

Wat een team: er zijn twee verslagen!!

Bedankt Koen en Chris

Doelpunten:

3x Gestel
2x Dion
1x Koen

Vandaag was het weer zover om een keer lekker te bekeren. Het was de beurt aan sc everstein om het in bloedvorm verkeerde Meerkerk de 3 punten te onthouden. Nadat we in de voorbereiding al een keer 2-2 hadden gespeeld tegen everstein, waren we gebrand om de 3 punten binnen te halen, ook al konden we toch niet meer door. We begonnen de wedstrijd in de kou en een besneeuwd veld, wat na de warming-up snel weg was. We begonnen sterk en lieten het balletje goed van voet naar voet gaan, en we kregen wat goede kansen, maar de afronding liet nog wat te wensen over. We bleven de bovenliggende partij en gingen de rust in met een 3-0 voorsprong na een loepzuivere hattrick van Jelle van den Dries( een afstandsschot, een individuele actie en een intikkertje). De tweede helft begonnen we weer met vloeiend positie en combinatiespel en creëerden we weer een paar kansjes. Dion maakte de 4-0 met een intikkertje en Koen maakte de 5-0 toen hij de bal ineens kreeg in de 16 meter en scoorde met het beruchte “buitenkantje”. Toen Dion later met een bekeken boogballetje ook nog voor 6-0 zorgde was de wedstrijd helemaal gespeeld! Al met al was het een goede wedstrijd van onze kant, met goed positiespel en combinatiespel. Nu weer met een goed gevoel verder met de competitie waar we een 1ste plek moeten vasthouden!

Koen Ehrencron

Deel 2!

Half 11 op het voetbalveld van Sc Everstein, bekerwedstrijd.
Met de sneeuw heen en met de zon terug.
De spelers van Meerkerk B1 hadden het ondergesneeuwde veld alvast groen gelopen en de wedstrijd kon beginnen. Gestel (Jelle) had er zin in en had meteen het eerste doelpunt in zijn broekzak. Maar hij was nog niet klaar want even later had hij ook de tweede op zijn naam staan. Op drie kwart van de 1ste helft liet Peek ook iets van zich zien. Hij stormde door de verdediging (en een stukje van het middenveld) en haalde het met de bal tot aan de achterlijn. Hij zag daar Gestel voor het doel staan en “Bots” Gestel had een hattrick op zijn naam.

Na  de 1ste helft wissel gezeten te hebben, kwam Dion op gang. Hij krijgt de bal in zijn voeten en hij “schiet” op doel. De keeper van Sc Everstein was niet echt balvast en Dion had weer een doelpunt op zijn naam. Even later ziet Koen ze vliegen en rent keihard naar voren. Hij krijgt de bal, kapt wat om zich heen en tikt hem zo langs de keeper het doel in. Richting het eind van de wedstrijd wilde Dion toch nog even zijn visitekaartje afgeven bij de keeper van Sc Everstein, en hij knalde nog even een bal tussen de doelpalen.

Uitslag: 0-6

Chris van Toor