SV Meerkerk JO15-1 - Stedoco C1M

Anne Baars (kopbal)

C-Junioren, C1, 2e klasse C24

12 maart 2011 12:30

Om een goede traditie weer in ere te herstellen, bij deze weer een verslag van de C1. Niet omdat er nu toevallig weer werd gewonnen, maar omdat er na weken weer een elftal op het veld stond dat er voor ging, een groep die wilde winnen en zich daar vol voor gaf en dat dient vermeld te worden. Het was ook wel tijd want het wilde met de C1 na de winterstop niet meer zo vlotten. De jongens vonden elkaar niet in het veld, twijfelden en waren echt de weg kwijt, maar na de voorzichtig gewonnen oefenwedstrijd tegen Vuren van een week eerder, keerde het vertrouwen weer een beetje terug. Tegenstander deze zaterdag was wederom Stedoco C1 meisjes, waartegen deze competitie ook de eerste wedstrijd werd gespeeld en ..... gewonnen. Al direct na het fluitsignaal zette de C1 de druk er vol op en zowaar er werd onderling gecoached en men gaf elkaar aanwijzingen. Terwijl Michiel, William en Levi het achterin op orde hielden was op het middenveld Anne weer volop aanwezig om de aanvoer naar voren te verzorgen, terwijl Corné en Daan vanuit het middenveld de schaarse Stedoco aanvallen smoorden en de bal weer snel richting Joop, Melvin, Joep en Sander wisten te spelen. Stedoco kwam amper aan aanvallen toe en Jochem had het dan ook vooral in de eerste helft erg rustig. Toch duurde het in die eerste helft nog geruime tijd voordat de eerste treffer van Meerkerk een feit was, maar uiteindelijk  wist Melvin de stand op 1-0 te brengen en ging Meerkerk met voorsprong de rust in.

Na de rust hetzelfde beeld van een SVM die er vol voor ging en deze keer wel erg dicht bij het Stedoco doel kwamen. Een aantal kansen werden door Stedoco op het laatste moment gekeerd, maar het was wederom Melvin die de bal achter de doellijn van Stedoco wist te krijgen en de 2-0 op het bord zette. Ook de dames kwamen er in het begin van deze eerste helft meer aan te pas, want tweemaal wisten ze een mooie kans net niet over de lijn te werken en zodoende de aansluiting niet te herstellen. Toen een mooie hoge bal van Joep die op de lat terug stuitte op het hoofd van Anne terechtkwam, wist die dan ook de score te verhogen naar 3-0 voor Meerkerk en was het voor Stedoco een verloren zaak. Enkele minuten daarna zagen we plotseling Mechiel weer eens in een van zijn zeldzame en onnavolgbare acties waarmee hij ook zijn aandeel in de score van deze dag wist te pakken en de eindstand op 4-0 bracht. Het lijkt er dus op dat het lek boven is of komt het door de stijgende temperatuur en speelt de C1 gewoon beter bij mooi weer. Zaterdag aanstaande weten we meer, want dan wacht weer een tegenstander van formaat, de C1 van Heerjansdam. Aanvang aldaar is 11.00 uur.