ASWH A2 - SV Meerkerk JO19-1

A-Junioren, A1, 1e klasse B

22 januari 2011 12:30

Hermsen, J.G.H.M.

Nadat we vorige week veel strijd hadden gezien en we eigenlijk een overwinning hadden verdiend, moesten we vandaag tegen de hekkensluiter proberen 3 punten te pakken. De eerste wedstrijd tegen ASWH werd op het laats afgebeld,  omdat zij te weinig spelers hadden!  Bij het invullen van de formulieren bleek dat ze nu over 17 spelers konden beschikken, omdat de A2 en A3 samengevoegd waren. Of dit gunstig was, zou moeten blijken want met zo veel keuze zouden alle spelers wel voor een plek willen strijden.

Om 12:37 floot de Brabantse scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. Vanaf de eerste minuut werd duidelijk dat hij zijn fluitje niet voor niets had meegenomen, want hij floot er lustig op los ondanks dat het nog lang geen voorjaar was. Dit zorgde er voor dat niemand lekker in zijn spel kon komen. Wel was duidelijk dat Meerkerk meer druk kon zetten en zij nog zoekende waren. Die druk zorgde echter niet voor al te veel kansen, maar veel gevlag voor buitenspel en/of lichte overtredingen.  Jesse ging in de spits voorop in de strijd en zorgde voor onrust in hun achterhoede. Het spel speelde zich voornamelijk af op het middenveld waarbij iedereen zich aan zijn taken hield maar er veel balverlies was. Ook de dieptepasses kwamen niet goed aan en dit kostte in het begin alleen maar energie. Maar als je het niet verwacht dan gebeurt het soms, want door flink op de bal te jagen kon Jesse de bal in de voeten spelen van Mathias die fraai scoorde. 0 – 1 Het had 20 minuten geduurd maar dat hinderde niet; nu op zoek naar een 2e treffer was het motto.  Omdat de tegenstander ook wilde voetballen, kwam er iets meer ruimte die aan beide kanten tot kleine kansen leidde. Mathijs kon na een trap over een opstuitende bal in de rebound nog net redden: zij werden gevaarlijker. Na een snelle opgezette aanval van ons , die net geen doelpunt opleverde, kwam er veel ruimte voor  ASWH  en met een lange bal en een steekbal werd  hun spits bereikt.  De gehele achterhoede reageerde niet alert en hun spits kon vrij voor doel inschieten. 1 – 1.  Dit was balen en een teleurstelling die nog groter werd toen Jesse vlak voor rust zijn enkel verzwichtte en met veel pijn het veld werd afgedragen..  Logischerwijs werd het elftal  wat omgegooid ( René op het middenveld en Mathias in de spits) en met de instelling om toch een overwinning er uit te halen, gingen we het veld weer in. Om de drukte op het middenveld te omzeilen ging ASWH voornamelijk de lange ballen hanteren, maar de achterhoede bleef alert. Zelf konden we meer druk zetten en dit leverde na elkaar 3 corners op. Bij de laatste ingestudeerde spelsituatie kwam de bal voor een getergde Coen die vanaf 20 meter uithaalde en  de bal dwars door de verdediging onder de keeper door in het doel knalde. De terechte 1 -2  na 10 minuten in de 2e helft. Dit moesten we volhouden en of uitbouwen. Zij bleven de lange ballen hanteren en wij probeerden aan te vallen en te verdedigen.  Vanaf de zijlijn was het spannend, in het veld werd het wat harder en het gefluit van de scheidsrechter begon verschillende jongens te irriteren ; welke een aantal gele kaarten opleverde. Niet slim!  Voetballend werd het er niet beter op en we hoopten dat we die kleine voorsprong konden vasthouden. Het werd een strijd tegen de tijd en dat laatste fluitje werd deze keer met een gejuich ontvangen! We namen de 3 punten mee naar huis. Volgende week weer volle bak, maar wel zonder Jesse.  Naar het nu laat aanzien niets gescheurd, maar wel erg gezwollen.  Sterkte gewenst namens het hele team.