Asperen 2 - SV Meerkerk 3

Mannen Zaterdag reserve, 3, 3e klasse 036

19 februari 2011 15:00

Safranti, M.

Na de smadelijke nederlaag tegen Lekvogels van vorige week, stond vandaag de op voorhand zware uitwedstrijd tegen Asperen 2 op het programma. Weliswaar de enige ploeg tegen wie er 3 punten behaald werden dit seizoen, maar wel de nummer 3 op de ranglijst. De leiders Kees en Dick genoten van een welverdiende vakantie op de lange latten en de honneurs werden ditmaal waargenomen door Michel en de geblesseerde Leon. Na een korte speech van Michel zette Meerkerk 3 koers richting Asperen. De leiders hadden de volgende 11 namen in de basisformatie opgenomen: Wilco; Bas, Frank, Rob, Mark; Richard, Hans, Sipan, Mart; Jerome, Vincent. Wissels: Thomas en Ernst-Jan.

Eenmaal aangekomen in Asperen bleek dat er gespeeld zou gaan worden op de plaatselijke knollentuin, want een betere omschrijving verdiende het hoofdveld zeker niet. Geen excuus natuurlijk en dus startte Meerkerk agressief en georganiseerd, zoals Michel in zijn speech had aangegeven. Binnen 5 minuten had Meerkerk zelfs de gewenste voorsprong te pakken. Richard verdedigde uit, kreeg de bal terug van Jerome en gaf vervolgens een prima steekpass op Vincent. Deze faalde niet in de afwerking en schoof de bal prima langs de keeper: 0-1. Meerkerk zette door en de verdediging van Asperen toonde zich zo wankel als een IJslandse bank. Met name in het uitverdedigen zaten Jerome en Vincent er een paar keer gevaarlijk tussen en had het zomaar 0-3 kunnen staan na een kwartier spelen. Vanaf dat moment kwam Asperen wat beter in de wedstrijd, maar wist het weinig kansen te creëren. Meerkerk stond verdedigend prima en zowel de spitsen als de middenvelders werd nauwelijks ruimte gegund. Toch werd het bijna 1-1 doordat een schot van zo’n 20 meter op de lat uiteenspatte. Het zou totaal onverdiend zijn geweest, maar gelukkig was het geluk ditmaal aan Meerkerkse zijde. Meerkerk kreeg via Vincent nog dé kans op een goal na prima aangeven van Sipan. De afwerking was echter niet zuiver. Ook Rob was vlak voor rust nog dichtbij met een kopbal. Ruststand: 0-1.

In de tweede helft hield Meerkerk het vertoonde spel van de eerste helft goed vast. De mandekkers Bas, Rob en Mark wonnen vrijwel elk duel van hun directe tegenstander en de onvermoeibare Sipan neutraliseerde de belangrijkste schakel van Asperen en wist zich ook aanvallend nog veelvuldig te laten gelden. Na een kwartier spelen kwamen Thomas en Ernst-Jan binnen de lijnen, zij vervingen Hans en Vincent. Mark kwam hierdoor weer op het middenveld te spelen en naam de rol van Hans moeiteloos over. Asperen kreeg enkel een paar halve kansen terwijl Meerkerk voldoende 100% mogelijkheden kreeg om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen. Hier sprong het echter te slordig mee om. Het is tevens de enige kanttekening van vandaag: de wedstrijd moet eerder in het slot gegooid worden. Na zo’n 92 minuten blies de scheidsrechter voor de laatste keer vanmiddag op zijn fluit en massale vreugde volgde. Eindelijk weer eens een overwinning voor Het Derde en deze was absoluut dik verdiend. Door als team te opereren kun je een heel eind komen en dat was vandaag zeker het geval. Als er zo gespeeld wordt als vandaag, gaat Meerkerk nog voldoende punten halen deze competitie. Volgende week wacht hekkensluiter Tricht 3 op ’t Hoog en hopelijk resulteert dat wederom in 3 punten. Maar eerst even genieten van een klasse prestatie!