Heerjansdam C1 - SV Meerkerk JO15-1

Anne Baars (corner)

C-Junioren, C1, 2e klasse C24

19 maart 2011 11:00

Zoals in het vorige verslag al aangegeven stond deze keer een bezoek aan Heerjansdam op de agenda. Voor de eerste keer dit seizoen moest er gespeeld worden tegen de C1 van deze club en die doen het in de competitie niet verkeerd. Maar met de winst tegen Stedoco in de zak was Meerkerk toch met redelijk goede moed aan de wat langere reis begonnen. Wel met wat weinig ondersteuning vanaf de zijlijn, want alleen vier ouders waren deze keer aanwezig, waarbij een van hen nota bene ook nog de leider was. Daarnaast was onze vaste keeper Jochem afwezig vanwege een stageproject, maar was Daan bereid gevonden om het doel te verdedigen en als versterking op het veld was Ralf van Klij erbij gekomen. Dus op papier zag het er qua opstelling allemaal goed uit en laat nou ook het weer wederom meewerken, want onder een stralend zonnetje en een strak blauwe lucht klonk het fluitsignaal om de wedstrijd te beginnen.

Al gelijk zette Heerjansdam de druk er vol op en moesten aan de kant van Meerkerk alle zeilen bijgezet worden om het doel schoon te houden. Dat lukt aanvankelijk, maar van enige dreiging van de kant van Meerkerk was aan het begin geen sprake. Volgend op een foutje van de verdediging kwam Heerjansdam al na een kleine tien minuten op voorsprong en amper vijf minuten later rolde de volgende in het doel. Daarna kwam Meerkerk wat beter in het spel en het lukte om wat druk op te bouwen, terwijl Joop erin slaagde met een mooi schot om de aansluiting weer tot stand te brengen en de 2-1 op het bord te zetten. Echter kort voor de rust scoorde Heerjansdam de 3-1 en ging Meerkerk met een zwaar gevoel terug naar de kleedkamer.

Na de hervatting in de tweede helft was het weer Heerjansdam dat de druk opvoerde en het leek er zelfs op of men versterking van enkele B-spelers had gekregen. Een andere verklaring zou kunnen zijn dat we in Meerkerk toch echt een groeiachterstand hebben, want wederom was de tegenpartij fysiek een stuk groter en sterker dan onze C1. En we weten ondertussen wat dat betekent, want de mannen kijken daar tegenop en het duurde dan ook niet lang of de 4-1 was een feit. Meerkerk kwam vervolgens nog terug naar 4-2, via een en dat moet gezegd worden, prachtig afbuigende corner van Anne die met een mooie boog in de verste hoek verdween. Even leefde de C1 weer op, maar na een volgend offensief van Heerjansdam en een stand van 5-2 doofde het kaarsje uit. Volgens de uitslagen van de site en van de KNVB is het zelfs 6-2 geworden, maar dat maakt ook eigenlijk niets meer uit. De C1 liet het hoofd hangen, raakte geïntimideerd door de fysieke kracht van de tegenstander en vergat te voetballen. Individuele acties zijn er wel, maar ze komen niet verder en bovenal proberen ze het al twijfelend dan maar alleen op te lossen.

Maar hoe komt het dat een in principe talentvolle ploeg gedurende het seizoen zo ver wegzakt. Want we begonnen zo goed en stonden zelfs even aan kop van de competitie. Nu vinden we de C1 terug op plaats zes en dat kan ook zo maar zeven of acht worden. Toegegeven, met meer inzet is ook een vijfde of zelfs vierde plaats nog mogelijk, maar na de eerste wedstrijden dachten we toch echt dat het een mooier seizoen zou worden. Het lijkt er echter op dat de groep na die hoopvolle start geen enkele vooruitgang boekt, waar andere clubs juist gedurende het seizoen beter worden en zich ontwikkelen. Geen goede zaak voor de C1, maar ook niet voor SVM, want dit zijn toch de talenten voor de toekomst. Laten we hopen dat het tij nog zal keren, maar daar moet dan wel voor en aan gewerkt worden. Of dat de jongens zal lukken? A.s. zaterdag is de volgende wedstrijd, dan tegen de C1 van Groot-Ammers en die wonnen afgelopen weekend ook met 4-0 van Stedoco. Locatie ‘t Hoog en de aanvang is om 12.30 uur.