SV Meerkerk 5 - ASV Arkel 4

Mannen Zaterdag reserve, 5, 5e klasse 074

19 maart 2011 14:30

T. Geitenbeek

Op een zonovergoten Sportpark 't Hoog stond zaterdagmiddag de wedstrijd tussen koploper Meerkerk 5 en laagvlieger Arkel 4 op het programma. Het duel werd uitstekend geleid door toparbiter Thijs van Geijtenbeek. De wedstrijd begon in een hoog tempo en dat resulteerde in een paar goede kansen over en weer. Vooral Meerkerk verzuimde de score te openen; de eerste kans was voor Arjan, hij zag zijn inzet na een uistekende voorzet van Jesper, net voorbij de paal rollen. Ook bij de talrijke corners werd de veelvuldig vrijstaande Arjan gevonden. De keeper stond echter op zijn post en hield zijn doel schoon.

Even later was het wederom Jesper die met een vloeiende beweging Lennart vrij voor de keeper zette. Helaas was Lennart zich niet bewust van de vrijheid die hij had en schoot hij net iets te gehaast. Meerkerk werd in deze fase steeds gevaarlijker en een goal kon niet lang uitblijven. Lennart gaf wat je van een nummer 10 mag verwachten; een prachtige steekpass op de spits. Arjan was zijn tegenstander te snel af (!) en ging schuin voor de goal op de keeper af. Het stiffie kon nog net worden gepareerd door de doelman van de Arkelnaren. Chris kwam gevaarlijk door en mocht uithalen vanaf de punt 16. Het schot kwam echter op de binnenplaats van de Patrijs terecht. Twee minuten later was het Wesley die Arjan schitterend vrijspeelde, nu werd de doelman omspeeld, maar stond de paal de openingstreffer in de weg.

Aan de andere kant speelde Arkel aardig, maar echt gevaarlijk werden ze niet in de 16. Berrie had er genoeg van en na een rollertje van de spits gooide hij de bal maar voor de voeten van een Arkel speler. Deze wist echter geen raad met het buitenkansje. 10 minuten voor de rust lag de mooiste aanval van de wedstrijd aan de basis voor de bevrijdende 1 - 0; Michael zocht de combinatie met Lennart, die Rico wegstuurde op links. De verdediger moest kiezen en bleef in het midden lopen, Rico liep goed door en schoof de bal prachtig in de verre hoek.

In de tweede helft begon Meerkerk voortvarend aan het restant; Maritio ging goed door op rechts en gaf een prima voorzet op Arjan; in eerste instantie wist de keeper nog te redden, maar in de rebound wist Arjan eindelijk zijn doelpunt te maken; 2 - 0. Niet veel later leidde een slechte terugspeelbal van de rechtsback de 3 - 0 in. Arjan wist wel raad met dit buitenkansje en schoof de bal langs de keeper. Wesley begon aan een lange solo die eindigde in een overtreding op de aanvoerder van Arkel. Die reageeerde fel, maar dat was waarschijnlijk nog frustratie van de nederlaag in Moskou...

Meerkerk ging hierna steeds slordiger spelen, het veld was veel te groot, de gezochte oplossingen waren vaak te moeilijk en er werd matig gecombineerd. Arkel profiteerde hiervan en had het middenveld steeds meer in de hand. Wederom bleef dit beperkt tot de 16, waar de Meerkerk defensie uitstekend werk verrichtte en geen kans weggaf. Hans had donderdag sterk getraind en was ook nu de rots in de branding. Meerkerk wilde het duel definitief op slot gooien en deed dat ook. Een verre ingooi van Eddie werd gecontroleerd door Arjan, die vervolgens Lennart de kans bood om ook zijn doelpuntje mee te pikken. Zijn niet al te beste inzet werd door de keeper gepromoveerd tot doelpunt; 4 - 0.

Arkel deed nog 1x van zich spreken toen de spits alleen op Berrie afmocht. Die redde echter uitstekend en hield weer de nul. Hiermee kwam er een einde aan de wedstrijd die qua doelpunten vele malen hoger had uit moeten vallen, maar het resultaat telt in de beslissende fase van de competitie. De knaken hielpen een handje mee door op het scheurend rubber in Meerkerk Noord met 2 - 1  van Hardinxveld te winnen. Voorsprong is inmiddels 10 punten met een wedstrijd meer. Volgende week staat het uitduel met de nummer laatst Sliedrecht op het programma. Hopelijk staan de vizieren dan wel op scherp. Na afloop zorgde de uitstekende leiders van Meerkerk 5 voor het welverdiende biertje wat heerlijk smaakte in het lentezonnetje.