Drechtstreek A1 - SV Meerkerk JO19-1

A-Junioren, A1, 1e klasse B

19 maart 2011 12:00

Renz, P.

Twee wedstrijden in 1 week? Zou dat niet te veel zijn na het verlies van afgelopen maandag? Bij de levendige, rumoerige voorbespreking lieten ze zien dat ze er zin in hadden,  ondanks de geblesseerde Coen, de half fitte Jesse, de zwakke knie van Yannick en Dennis (bleek later),de rugklachten van Mathijs, de ex-jarige René en de  jarige Floren.  Een feestje waard zou je zeggen! Bij aankomst stond de ambulance ons al op te wachten, maar dat was voor een keeper die met een scheenbeenbreuk werd afgevoerd.  Vandaag werd er gespeeld op kunstgras en gezien de toestand van de andere velden, was dat niet verkeerd.

Met frisse moed en een lekker zonnetje begonnen we goed aan de wedstrijd. De opdracht om wat compacter te spelen, leek goed uit te pakken. Gezien hun ambitie om kampioen te worden, waren zij er erg op gebrand om snel een doelpunt te maken. De eerste 10 minuten lukte dat niet maar een steekpass bracht in de 11e minuut een speler van hen voor de keeper die met een schot in de lange hoek Mathijs wist te verschalken. 0 -1 Een te vroeg cadeautje! Het team pakte de draad echter weer goed op na enkele tactische aanwijzingen van Gert-Jan. Het spel ging op en neer, waarbij de tegenstander beduidend meer kansen kreeg maar ze niet wist te verzilveren dankzij onze gedreven backs.  Naar mate de eerste helft vorderde kwamen we beter in ons spel en creëerden we zelfs kansjes, maar het geluk zat ons niet mee: blessure van Yannick (nu zijn wreef) belemmerde hem om voluit te kunnen gaan. Mede hierdoor kregen ze wat meer ruimte en na een diepe bal en een goede voorzet konden zij de 2- 0 inschieten/tikken. We dachten het wat meer onder controle te hebben maar helaas, ondanks de werklust, de positieve instelling en een mooie redding van Mathijs.  Dan maar de 2e helft met Jesse als vervanger voor Yannick die met een dikke voet kon gaan douchen. Geen reserves meer op de bank? Dan maar een stapje extra en proberen hen te verrassen. Die verrassing kwam echter van de tegenstander want we werden al snel getrakteerd op een 3e tegendoelpunt na weer een steekbal tussen de linies door. Een aardig, doeltreffend concept!  Ondanks d achterstand bleven we echter voetballen en bleven we proberen Benjamin te bereiken die erg balvast was en die samen met Jesse een goed duo vormde. Ook dankzij de aanjagende en veelvuldig opkomende Jacco en René. Aan inzet ontbrak het deze keer niet. Aangezien het concept van Drechtsreek: diepe ballen effect had, bleven ze dat doen en wij kregen daar onvoldoende vat op. Kortom 0- 4 en later 0- 5. Mathijs begon al aardig te balen, maar kon er weinig tegen uitrichten.  Blijkbaar vond Drechtreek het best en kregen wij iets meer grip op het spel . In de 70e minuut kon Benjamin alleen gestopt worden door een forse overtreding in het strafschopgebied en kregen we een penalty. Benjamin opgelapt, iedereen wat gedronken, een hoop gesputter van de tegenstander, de verzorger van het veld, discussie gesloten over wie de penalty mag nemen en Benjamin schiet raak in de linker of rechter hoek. Gejuich , maar slechts heel kort, want de penalty moest worden overgenomen! De jonge scheids had nog niet gefloten! Had hij dan willen wachten tot de zon onderging of ging bij hem het licht nu al uit? Dat laatste dus. Verbazingwekkend, maar misschien had het iets te maken met de rapporteur langs de kant (leve de KNVB).  Ben mocht het nog een keer proberen, was zo sportief om in dezelfde hoek te schieten en je raadt het al: niet. De scheids stond blijkbaar toch te veel onder druk en op zijn strepen waardoor hij ook nog met gele kaarten ging strooien. Niet in verhouding met de sfeer van de wedstrijd.  Niet uit een penalty scoren dan maar uit een goede combi tussen Benjamin en Jesse die deze keer wel doel trof 5 – 1 (of 2). Voor ons  voelde dat als loon naar werken en zo dacht te tegenstander er ook over hoewel ze nog wel wisten te scoren. Eindstand 6 – 1 .  Een nederlaag, 2 gele kaarten (met consequentie),  geen cadeautje voor de jarige,  maar wel een wedstrijd gezien waarin wij ondanks de blessures met passie hebben gevoetbald.  Jongens, maandag waren we al vergeten, hier kijken we op terug en we krijgen onze kansen nog!

Dat de scheids in verwarring was, bleek wel uit het feit dat hij op het formulier 6 – 2 had ingevuld! Helaas vond Drechtstreek dat niet!