SV Meerkerk JO19-1 - Hardinxveld A1

A-Junioren, A1, 1e klasse B

26 maart 2011 12:15

Linden, H.M. van der

Het voordeel van het schrijven van een verslag is dat je op een rustig moment de wedstrijd nog eens kunt analyseren.  Rustig wil zeggen dat je eerst de adrenalinespiegel moet laten zakken, het wedstrijdformulier moet afsluiten, de scheidsrechter bedanken, de spelers bedanken voor hun inzet, de trainer complimenteren voor zijn positieve instelling en dan met de ballen en lege waterzak naar huis. Een ander voordeel is dat je het verslag nog eens terug kunt lezen en voorbereid bent op je tegenstander. Een nadeel is dat het nu zondagmorgen is om 07:30 (wintertijd) en aan de keukentafel zit om dit verslag te schrijven.

Dat teruglezen echter had Gert Jan en sommige spelers ook gedaan want wij konden in de voor bespreking aangeven welke spelers bij Hardinxveld  de vorige wedstrijd gevaarlijk waren en bij vormbehoud dit nu waarschijnlijk ook nog wel zouden zijn. Kortom een nuttige voorbespreking en met deze wetenschap stapten we gemotiveerd het veld op. Op de bank: 2 geschorste spelers: Hendrik Jan en Tim (als grensrechter) en René die de klok blijkbaar een uur had teruggezet.  Met aan het roer een doorgewinterde, super relaxte scheidsrechter die zich mijn inziens nog nooit gek heeft laten maken door de KNVB maar wel plezier had in een partijtje fluiten, begonnen we. Het eerste wat opviel dat Hardinxveld direct veel druk zette en wij voornamelijk naar achteren werden gedwongen en alleen maar konden reageren. We waren duidelijk overdonderd en kwamen nauwelijks aan voetballen toe. Achterin werd er met hand en tand verdedigd om toch maar de nul te houden en hopende op een counter. En zo waar in de 10e minuut een goed actie van Coen en Dennis bracht Dennis vrij voor het doel die echter met links moest schieten en de bal over schoot  (toch het vermelden waard). Het bracht echter niet de ommekeer in de wedstrijd. Bij de tegenstander echter wel, want zij wisten bij een vrije trap met een wippertje de muur te omzeilen en hun vrije man te bereiken die de gelegenheid geboden werd om in te schieten. Het moet gezegd worden: een slimme vrije trap, maar wel 1- 0  achter.  Was er de 1e helft nog meer te vermelden? Uit een corner werd het 0-2 en door de vele aanvallen en schoten op doel kwam Mathijs steeds beter in vorm. Conclusie: met dode spelmomenten hebben we niet zo veel; dus dan maar de rust in en hopen dat we er herboren uitkomen. Dennis werd gewisseld voor een wakkere René en met een lege reservebank was het wachten op reservespelers van de B1.  Het weer klaarde ook een beetje op en gelukkig ook het spelbeeld. We begonnen  gedreven aan de 2e helft en er kwam meer voetbal in het spel, hoewel de kansen uitbleven. We creëerden of kregen wat meer ruimte en er werd rustiger gecombineerd. De eerste kans was echter voor Hardinxveld want weer hun snelle linksbuiten wist Mathijs te verschalken en kon inschieten ware het niet dat Yannick rugdekking gaf en de bal er in een reflex uit wist te slaan. Kortom een penalty een rode kaart voor Yannick. Maar zoals al vermeld was, stond  Mathijs goed te keepen en wist hij de penalty te stoppen: klasse. Lukt het met 11 man niet dan maar met 10 man; hadden we ten slotte al eerder meegemaakt.  Terwijl Hardinxveld probeerde de marge te vergroten, probeerden wij de aansluiting te krijgen. Reddingen van Mathijs, sterk verdedigen van Jacco, Wilco en Jim wisten dat eerst nog te verhinderen, maar het werd jammer genoeg toch 0 – 3. Vanuit de B1 kwam Jamy (een goede invalbeurt) de voorhoede versterken voor Coen en wisselde Benjamin van positie met Jesse. De aanvalsdrift was er zeker en de voorhoede wist elkaar beter te vinden. Een aantal keren kwamen we zelfs met meerdere spelers voor hun doel, maar wisten de kansen niet goed te verzilveren. Omdat wij achterin meer ruimte moesten weggeven, leek het soms op prijsschieten op het doel van Meerkerk, maar zonder resultaat (lekker). Het was, gezien de 2e helft, dan ook terecht dat een mooie combinatie eenvoudig kon/mocht worden afgerond door Benjamin (met dank aan Mathias). 1 -3. De laatste 10 minuten mocht ook Jelle (bijgenaamd Gerstel) zijn debuut maken en proberen hun linksbuiten af te stoppen. Dat lukte, want het bleef 1- 3. Zoals Gert Jan na de wedstrijd ook opmerkte: een gemiste kans, gezien het spelbeeld en hun meermanssituatie in de 2e helft. “Jongens laten we afspreken dat we de volgende wedstrijd vanaf minuut 1 gaan voetballen, want zoals we weer hebben gezien: wij kunnen het wel!”

P.S. Gezien het debuut van “Gerstel”was het dubbel Driest in huize Dries!