SV Meerkerk JO19-1 - Oranje Wit A2

A-Junioren, A1, 1e klasse B

9 april 2011 12:15

Hol, N.

Voetballen met behoud op spelen in  de 1e klasse is een zware opgave.

Op zich is het al een prestatie dat je elke week weer naar de trainingen komt en gemotiveerd aan de wedstrijd begint om toch een keer die 3 welverdiende punten binnen te halen. Toegegeven,  het was niet altijd geweldig voetbal dat we lieten zien, maar het is ook niet niks om de komende weken het veld op te moeten met in je hoofd  “te moeten winnen”.  Probeer dat hoofd dan maar eens leeg te maken! In de voorbespreking gaf Gert Jan het voorbeeld door aan te geven : plezier in het spelletje te houden, maar wel met inzet.

Dan nu de wedstrijd.   Een heerlijk zonnetje, een opstelling met Youri  weer op 10, met een reservebank van 3 spelers, tot de tanden toe gewapende leiding, een halfvolle waterzak en een strak leidende scheidsrechter met erg veel strepen, trapten we af. Het spel werd in de eerste minuten gekenmerkt door verschillende foute passes, maar ook afgewisseld met goede combinaties. Dit leverde in de 5e minuut al een kans op voor Benjamin uit een mooie voorzet van Jesse. Net niet!. Wat een pech, want als die er in was gegaan, dan ….. Oranje Wit liet het er niet bij zitten want zij begonnen aardig te combineren en kregen tot 2 keer een goede kans, maar Mathijs wist het doel leeg te houden. Kort daarna was het Meerkerk weer dat 2 prachtige kansen kreeg, maar zowel Youri als Benjamin wisten de bal niet in het net te krijgen. Net niet of nog niet; pech in het kwadraat. De reservebank bleef maar opspringen, maar het bleef 0 – 0. En dan blijkt maar weer dat je de kansen die je krijgt ook moet verzilveren , want anders gaat je tegenstander scoren. Een foute breedte pass van de verdediging en veel spelers voor de bal, zorgde er voor dat Oranje Wit een speler vrij voor het doel kon brengen. Na eerst tegen de paal te hebben geschoten kon een ander speler de bal in de rebound inschieten. Ik moet het vermelden maar het was toch 0 – 1. Aan de lengte van het verslag zou je niet zeggen dat dit pas in de 15 minuut gebeurde en dat er nog genoeg tijd was om de stand gelijk te trekken. Zeker na die mooie kansen die we zelf creëerden en dat waren in de eerste helft niet de laatste kansen, want er volgden er nog veel meer. Zowel voor Benjamin als Jesse via schoten op doel, kopballen (waaronder die van Jesse tegen Tim of andersom) en zelfs een kans voor open doel die door Jesse niet verzilverd kon worden (hij kon zijn haren er wel uittrekken).  Conclusie eerste helft:  wij domineerden het spel, combineerden, creëerden de kansen, maar scoorden niet. Ondanks de achterstand gingen we met vertrouwen en natte shirts de kleedkamer in.

De tweede helft zou ik liever willen overslaan, want als je de einduitslag ziet dan lijkt het alsof we werden weggespeeld maar dat was het niet. Zij scoorden nog 3 keer: een penalty, een kopbal tegen de rug van Hendrik jan en een mooi uitgespeelde goal. Gebeurde er van de kant van Meerkerk dan helemaal niets? Zeker wel, want ondanks alles bleven we met inzet/passie spelen maar de kansen kwamen er niet. Wel een vervelende blessure van Benjamin die iets in zijn knie hoorde knakken en  van het veld af moest, goede invalbeurten voor de reservespelers en rode verbrandde koppen. Niet van schaamte maar van de inspanning en de lentezon.

De uitslag moet iedereen maar op de site lezen, maar het verslag van de eerste helft mag je niet missen (de doelkansen natuurlijk ook niet), want het is alleen een kwestie van scoren. We houden het spannend in de competitie en wachten tot de volgende week de tegenstander is ingeslapen en dan: goooaaaaaalll. Toch.

De shirtjes hangen te drogen aan de lijn met de rugnummers naar beneden, maar geel/zwarten: “ volgende week weer die kop omhoog”!