Van de bestuurstafel - augustus 2016

12 augustus 2016 16:00

Het nieuwe seizoen is weer begonnen en we hebben goed nieuws. Komende ledenvergadering draagt het bestuur Sjaak Versluis voor als nieuwe voorzitter. Verder een terugblik op de bijzondere ledenvergadering van juni 2016 en de komende ledenvergadering.

De zomerstop is voorbij en de bal rolt weer. Altijd goed om het gras weer te ruiken en voor te bereiden op de nieuwe competities. Vanuit het bestuur is het seizoen ook weer begonnen en dat nog wel met een opsteker.

Kandidaatvoorzitter gevonden
Want in de zomerperiode hebben we een kandidaat gevonden om Niels op te volgen als voorzitter: Sjaak Versluis. Hij heeft veel bestuurlijke ervaring bij o.a. de Oranjevereniging en Highlandgames Zederik. De kennismaking met de huidige bestuursleden was zeer positief. Tijdens de ledenvergadering zullen wij Sjaak dan ook van harte voordragen als nieuwe voorzitter en kijken ernaar uit om met elkaar aan de slag te gaan.

Terugblik bijzondere ledenvergadering juni 2016
Op vrijdag 24 juni 2016 is er een bijzondere ledenvergadering geweest over twee onderwerpen, het vrijwilligersbeleid en verhuizing van 't Hoog. We kijken terug op een constructieve vergadering.

Vrijwilligersbeleid
De uitgangspunten voor het vrijwilligersbeleid zijn vastgesteld door de leden. Voor een overzicht zie het bijgevoegde document. Van belang is dat vrijwilligerswerk straks verplicht is voor actieve leden. In afwijking van het voorstel is verder besloten dat het niet deelnemen gevolgen zal hebben. De uitwerking hiervan volgt nog.

We gaan proberen om korte termijn een commissie op te zetten die met ons het vrijwilligersbeleid gaan uitvoeren.

Verhuizing
Voor de verhuizing is  de inrichting van het terrein vastgesteld (zie bijlage) en een aantal verdere uitgangspunten:

- De vereniging realiseert het clubgebouw m.b.v. een bijdrage van de gemeente.
- De gemeente legt de (kunst)grasvelden aan.
- De gemeente verzorgt de inrichting van het terrein.
- Een onderhandelresultaat over de financiën voor het clubgebouw wordt voorgelegd aan de ledenvergadering.

Op dit moment zijn wij in gesprek met de gemeente over de financiele voorwaarden voor het nieuwe clubgebouw. Wij hopen bij de volgende ledenvergadering een voorstel te presenteren.

Algemene ledenvergadering op maandag 10 oktober 2016
De reguliere ledenvergadering voor het seizoen 2016-2017 is op maandag 10 oktober 2016 om 20:00 uur. De uitnodigingen en de agenda volgen uiteraard nog. In ieder geval staan de benoeming van nieuwe bestuursleden en de verhuizing van 't Hoog op de agenda.

Bestuursleden gezocht
De zoektocht naar nieuwe bestuursleden gaat verder. Concreet zijn wij nog op zoek naar een jeugdvoorzitter, een bestuurslid technische zaken en een penningmeester. Om het voor potentiele bestuurders aantrekkelijk te maken gaat de vergaderfrequentie omlaag naar eens in de maand. Heb jij interesse om in het bestuur de club te helpen, laat het ons weten!

Bijlagen:
- Uitgangspunten vrijwilligersbeleid