Van de bestuurstafel – April 2012

17 april 2012 19:30

Ook nu de lente is aangebroken willen we als bestuur graag weer enkele punten van de bestuurstafel met jullie delen. Deze maand ook weer vier diverse onderwerpen, van bezuinigingen tot patatoverleg.

2e Patatoverleg

Op 23 maart j.l. was het tweede patatoverleg. Bijna het gehele bestuur was aanwezig om samen met de leden de ideeën uit het eerste overleg verder vorm te geven. We hebben inmiddels groen licht gegeven aan de organisatoren om de verschillende initiatieven verder uit te werken. Welke dat precies zijn is te lezen zijn in het verslag dat op de site staat.

Gesprekken gemeente

Alle overheden moet in deze tijden bezuinigen, dus ook de gemeente Zederik. De gemeente heeft aangegeven deze uitdaging samen met onder andere de verenigingen aan te willen gaan om zo tot een gedragen oplossing te komen. Een afvaardiging van het bestuur is daarvoor dinsdag 20 maart samen met de andere voetbalverenigingen op gesprek geweest bij de gemeente Zederik. Het doel was om gezamenlijk te brainstormen over creatieve oplossingen. Duidelijk is dat het niet makkelijk gaat worden, maar er zijn wel veel goede ideeën over tafel gekomen. De besproken ideeën worden in twee vervolgsessies in de loop van 2012 verder uitgewerkt. Wordt dus vervolgd.

Jeugdsportdag

Arwin van Dijk heeft gevraagd om een jeugdsportdag te mogen organiseren op 9 juni als afsluiting van het voetbalseizoen voor de jeugd. Wij zijn enthousiast over het plan van Arwin en het initiatief dat hij heeft genomen. Het zal een flinke klus worden om het dit jaar voor het eerst nog te organiseren, maar tot nu toe gaat de organisatie razendsnel met de voorbereidingen. Wij hebben er vertrouwen in dat dit samen met de jeugdcommissie en andere betrokken leden tot een mooi succes gaat leiden.  Zet 9 juni 2012 dus maar vast in de agenda’s!

Samenstelling bestuur en commissies 2012 / 2013

Er wordt bij de verschillende commissies en het bestuur gewerkt aan de bezetting voor het seizoen 2012/2013 en verder. Een aantal mensen stopt na jaren met hun functie, gaan afbouwen en/of weer iets nieuws doen. Tijdens de vrijwilligersavond zal hier uiteraard uitgebreider bij stil worden gestaan. Leuk om alvast te vermelden is dat Mark Vermeer het stokje van Kees Ouwekerk na dit seizoen overneemt en dus plaats zal nemen in de jeugdcommissie. Guando Haag gaat na het afronden van zijn studie in het nieuwe seizoen aan de slag bij de sponsorcommissie. Het is goed om te zien dat er jonge mensen instappen op verschillende plekken binnen de vereniging, daar mogen we trots op zijn.

Dit was de tweede digitale bijdrage voor deze rubriek.  Mocht je vragen hebben over één van deze punten, spreek één van de bestuursleden aan of stuur een email naar: [email protected]

April 2012

Bestuur SV Meerkerk