Wij zijn kampioen!

Sam van Veen (intikker)

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 3e klasse 08

15 april 2017 10:30

Op zaterdag 15 april was het dan zover, Meerkerk JO13-1 gaat haar kampioensfeest vieren. Vorige week werden wij blij verrast dat onze concurrent VVAC JO13-2 punten had verspeeld tegen SC Emma. Daarom waren wij een uur na onze overwinning op Ameide officieel kampioen!

De hele week was iedereen druk in de weer met de voorbereidingen. Diverse ouders hebben geholpen met het bouwen van de kar onder leiding van Ferry & Gert. Mijke zorgde voor de kampioenstaart, Teije bestuurde de platte kar. Anton was bereid om foto's te maken van onze kampioenen.  De trainers zorgde voor de kampioensschaal en de T-shirts. De vereniging verzorgde de hapjes, drankjes en de medailles. De spelers zorgde voor balonnen, spandoeken, vlaggen en de muziek. Na afloop van de rondrit op de platte kar werden we nog gebeld door de gemeente en de politie. Of we de volgende keer de muziek iets minder hard wilde afspelen of had Boyd hier al rekening mee gehouden... ;)

We zijn tot nu toe ongeslagen in de competitie en dit wilde we graag zo houden tegen VVAC. Daarnaast hadden we nog wat goed te maken tegen hen naar het onnodige gelijkspel van twee weken geleden. Er stond vandaag een harde wind dus het beloofde geen gemakkelijke wedstrijd te worden.

We begonnen de wedstrijd fel en gedreven maar VVAC bleek een stugge tegenstander. In de eerste helft waren er een paar kleine kansen over en weer en Chris kreeg een opgelegde mogelijk maar schoot de bal voorlangs. Keeper Gosse stond wederom goed te keepen deze wedstrijd. We gingen rusten met een 0-0 stand. Helaas hadden we vandaag voor het eerst dit seizoen ook te maken met veel blessures tijdens de wedstrijd; Ties, Sybe en keeper Jente moesten geblesseerd gewisseld worden. Chris was bereid om de plaats van de geblesseerde Jente over te nemen, klasse Chris!

Door de vele blessures en omzettingen werd het spel wat rommeliger. Jeftha kon de bal niet verwerken in de verdediging en uit de counter die hieruit voort kwam scoorde VVAC de 0-1. Gelukkig was Meerkerk vastberaden om dit recht te zetten. Dit gebeurde vanuit een scrimmage bij een corner van Boyd, kon Sam de bal binnen tikken 1-1. De laatste tien minuten waren duidelijk voor onze boys en ze bleven gaan voor de overwinning. We waren er een aantal keer vlakbij. Myron wipte de bal over de keeper maar net naast het doel. Ook Jesse was vlak voor tijd nog dichtbij de winnende goal. Helaas stond de lat zijn pegel in de weg. Kort daarop vond onze reserve scheidsrechter Frank het genoeg en floot voor de laatste keer.

Daarna kon het feest los barsten. Zowel de trainers, leiders en spelers hebben genoten van alle aandacht, taart, friet en de rondrit op de kar. Wij willen iedereen die daar aan bijgedragen heeft bedanken voor zijn of haar inzet!

Op zaterdag 29-4 speelt de JO13-1 in de kwartfinale van de beker, we gaan met zijn allen ons uiterste best doen om ook in de beker zo ver mogelijk te komen.

Bas Rikkers van SoccerReporter heeft de wedstrijd gefilmd zie de beelden hieronder.

De fotoreportage van Anton zijn via deze link te bekijken: