Knap gedaan.

Ameide JO7-3

12 september 2020 8:50

Zaterdag 12 september speelden de kids van de jo7 thuis tegen HSSC’61 – VV Ameide – LRC.

Dex Vink speelde deze week voor het eerst mee. Hij traint al een hele tijd mee en mocht nu ook een wedstrijd mee spelen. De partijen speelden wij 5 v 5 waardoor we twee wissels hadden.

De eerste wedstrijd tegen HSSC’61 begon spannend. Fenne is een kei in verdedigen dus daar komt eigenlijk niemand langs. Door de goede acties van de andere kinderen konden ze snel een doelpunt maken. Op het middenveld staan Stef, Ryan, Salomé en Dex hun mannetje en vrouwtje en zorgen zij ervoor dat zij de ballen snel naar de spitsen (Fausto en Finn) schieten, die wel 6 xde kans kregen om te scoren.  Ook Stef gaat steeds verder mee naar voren en maakte een doelpunt in deze wedstrijd.

De tweede wedstrijd speelden we tegen Termei. Vorige week speelden we daar 1-1 tegen. Dus de kinderen waren gebrand op een overwinning. De trainer van Ameide had de kinderen een zakje snoep beloofd als ze zouden winnen….helaas voor hun….onze kinderen wilden ook winnen en speelden de sterren van de hemel. Waarbij Stef zelfs een ontzettend mooi afstandsschot had op het doel waar een doelpunt uitkwam. Alle kinderen waren zo fel en wilden z graag winnen dat de ene goede actie na  de andere goede actie volgden. De bal werd knap afgepakt en er werd zelfs al overgespeeld. Wat was dat mooi en knap om te zien. Fenne beet zich achterin weer helemaal vast in haar tegenstanders en Salomé zei in de rust alleen maar: ik wil echt alleen maar voetballen en niet wissel staan. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in een 6-2 voor Meerkerk waarbij Dex zijn eerste doelpunt heeft gemaakt! Prachtige en verdiende uitslag! Dit was echt een wedstrijd uit een boekje! Met alles er op en er in!

De laatste wedstrijd speelden we tegen LRC. Finn zei gelukkig: ‘vandaag kunnen we wel gewoon winnen hoor’. Vorige week was LRC nog een maatje te groot voor ons.

Onze kinderen wilden heel graag winnen maar vonden het wel spannender dan de voorgaande wedstrijden. De kids haalden alles er uit maar het lukte niet om de wedstrijd zo te kantelen dat Meerkerk voor een overwinning kon scoren. Ryan zei: ‘ik ben kapot’ en hij wilde daardoor graag wissel. De anderen gingen helemaal tot het gaatje maar de jongens van LRC kunnen al hard schieten vanaf een afstand waardoor we al snel achter stonden. Fenne kreeg ook nog een bal keihard tegen haar hoofd. Haar haarband vloog zelfs uit. Even langs de kant gezeten maar ze wilden echt heel graag weer spelen….dus hoppa er weer in! De uitslag werd uiteindelijk 5-2. Volgende week gaan we voor 3 x winst in Termei!

Kort samengevat: er wordt steeds beter gespeeld. Er wordt al overgespeeld. Er wordt al veel gescoord. Onze kids zijn niet bang voor de tegenstander en gaan er alle drie de wedstrijden voor! En al dat publiek thuis zorgde natuurlijk ook wel voor een nog beter spel! Er zijn veel doelpunten gemaakt door Fausto, Stef en Finn maar dit kan alleen als je goed samen speelt! Dus allemaal een dikke pluim!

Knap gedaan allemaal!